Gå til innhold

Dualisme

Gjest Mann, undrende

Anbefalte innlegg

Gjest Mann, undrende
Skrevet

På den ene siden føler jeg at jeg burde isolere meg helt fra omverdenen, fordi folk har så mye imot meg, og at jeg derfor er forpliktet til å trekke meg unna liksom...

På den andre siden er dette ikke noe jeg ønsker, det er veldig ensomt å være alene hele tiden...

Familien min tror ikke noe på at jeg er syk. Det er vondt. Hva er problemet da, liksom? At jeg har dårlig arbeidsmoral? At jeg er tilbakestående?

Ser for meg et liv i skam og ensomhet... skulle ønske jeg hadde en fremtid!

Skrevet

Vet egentlig ikke hva ordet dualisme betyr. Vanskelig for meg å svare, spesielt siden en ikke kjenner til din personlighet og hvorfor folk er imot deg/og/eller at du føler det slik.

Hvis en er grei mot andre, og ikke er ond mot andre, og ikke plager andre med forskjellige ting, da vet en at en ikke gjør noe negativt. Da vet en også at en oppfører seg godt ovenfor andre. Hvis noen andre da er imot deg, så vet du iallefall at det ikke er du som gjør noe galt.

Men hvis andre er imot deg fordi du på en eller annen måte belaster andre på en eller annen måte. Vel, da kan jeg ikke uttale meg, da kommer det an på hva andre belastes med.

Men som sagt, det var svært vanskelig for meg å vite hva jeg skulle skrive om i dette innlegget, men valgte likevel å skrive noe.

Uansett, ta vare på deg selv.

Og hvis du er god mot andre, vil det ofte resultere i at andre liker deg, og at du får positive ting tilbake.

Gjest Rosalind
Skrevet

Vet egentlig ikke hva ordet dualisme betyr. Vanskelig for meg å svare, spesielt siden en ikke kjenner til din personlighet og hvorfor folk er imot deg/og/eller at du føler det slik.

Hvis en er grei mot andre, og ikke er ond mot andre, og ikke plager andre med forskjellige ting, da vet en at en ikke gjør noe negativt. Da vet en også at en oppfører seg godt ovenfor andre. Hvis noen andre da er imot deg, så vet du iallefall at det ikke er du som gjør noe galt.

Men hvis andre er imot deg fordi du på en eller annen måte belaster andre på en eller annen måte. Vel, da kan jeg ikke uttale meg, da kommer det an på hva andre belastes med.

Men som sagt, det var svært vanskelig for meg å vite hva jeg skulle skrive om i dette innlegget, men valgte likevel å skrive noe.

Uansett, ta vare på deg selv.

Og hvis du er god mot andre, vil det ofte resultere i at andre liker deg, og at du får positive ting tilbake.

Sånn i farta betyr dualisme todeling. På en ene side, så... på den andre side så....

todelt.

Jeg forstår at du på den ene side ønsker å trekke deg tilbake til ensomheten, men på den andre siden så blir det kjedelig for deg.

Da jeg var yngre tenkte jeg også det at jeg ikke var verd en dritt.. , men så på den andre siden så tenkte jeg at jeg ikke egentlig var værre enn andre... :o) selv om jeg var mindreverdig.

Jeg ble også overrasket over de menneskene som ville være sammen med meg, de var egentlig veldig ålreite mennesker.. At de orket.

Jeg fikk venner og folk ville være sammen med meg. Hvordan og hvorfor ville de det? Jeg fikk kjærester når jeg ville ha det. Jeg giftet meg...hele tiden uten å tro at jeg var noe sælig....

Det er bare følelser vi har unge Mann. (Jeg tror du er ganske ung.) Jeg håper du får hjelp til å bearbeide disse følelsene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...