Gå til innhold

Sobril

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 26 som på grunn av stress har fått angst, og er nå kommet i gang med medisinering som består av Buspiron 5mgn 3x daglig, og 10 mg Sobril høyst 2 x daglig. Jeg merker enda ikke noe av Buspironen, det er for tidlig i behandlingen, og jeg merker heller ikke noe til Sobrilen, da jeg tror dosen kan være for svak, for etter som det høres ut på andre som bruker dette stoffet, er det som å komme til himmelen dersom det virker som det skal. Jeg fikk tablettene i forgårs, og tenker å vente til mandag med å ringe til legen for å høre om jeg kan øke dosen, men saken er den at jeg egentlig fikk dem på nåde og som en siste utvei, og jeg vil ikke misbruke denne tilliten. Men likevel er det for ille at de ikke virker. Har ikke vært ute av huset på 3 uker, med unntak av legebesøket, så det er MYE jeg skulle ha gjort etterhvert...

Noen tenker kanskje mestringsøvelser, men jeg har jo egentlig ikke gjort annet siden jeg var i tenårene, nå har jeg bare fått en angstbølge som er litt for kraftig til at jeg klarer takle det på egenhånd.

Samtaleterapi er heller ikke det rette, og på grunn av at jeg nå er sykmeldt og ikke i stand til å fungere i arbeide er selvtilliten og selvbildet også på bånn...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255444-sobril/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Psyk av alt

Sobril virker.

Men jeg merker at hvis jeg tar Sobril fordi jeg er redd for å bli dårlig, uten at jeg egentlig er det, kjenner jeg ingenting. så det har jeg ihvertfall sluttet med.

Har ikke brukt Sobril så lenge, er inne i en grusomt dårlig periode nå, så Sobril hjelper meg å holde hodet over vannet.

Jeg veier 57 kg og får 15 mg tbl. Kan ta to (altså 30 mg) inntil 3 gng i døgnet.

Hvis jeg er så dårlig at jeg følger max dosering ligger jeg stort sett og sover.

Jeg kommer ikke til himmelen ved å ta Sobril, men smerten som gjør alt uutholdelig forsvinner. Og man kan kanskje si at det på en måte er å komme til himmelen.

I dag er jeg relativt ok, har ikke behøvd å ta Sobril. og det er godt å slippe den sløvende virkningen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255444-sobril/#findComment-2026318
Del på andre sider

Hei.

Det vil jo ta 2-3 uker før du merker noen evt effekt av Buspar.

Jeg syns ikke du skal spørre legen om å øke sobril-dosen.

Si heller at de ikke virker, så kan legen heller finne en evt annen medisin til deg.

Det finnes jo mange forskjellige typer medisiner mot akutt angst.

Så hør hva legen foreslår er mitt råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255444-sobril/#findComment-2026767
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...