Gå til innhold

Pcos, Diane og depresjon

Anbefalte innlegg

Gjest forstyrret

Hei. Jeg har pcos, tilbakevendende depresjoner m.m. Bruker Efexor og Remeron for depresjon og Diane på grunn av kroppslige problem knyttet til pcos.

Jeg har det rimelig bra nå.

Jeg vurderer å slutte på Diane. Jeg kan holde kvisene unda ved å spise mindre sukkerholdig mat. Jeg tenker på blodpropp fordi jeg også røyker, og jeg tenker på levra fordi jeg har noe forhøyede "leverprøver" (Alkohol drikker jeg sjelden). De andre medisinene virker vel også på levra, men dem tør jeg ikke slutte med.

Det jeg egentlig lurer på er: Når jeg bruker Diane, ikke som prevensjon, men på grunn av hormonforstyrrelse, er det da sannsynlig at psyken min blir mer ustabil om jeg slutter, idet hormoner jo kan påvirke humøret? Har rede på at p-piller kan virke negativt på humøret. Gjør den også det når hormonene i utgangspunktet er "på tur"?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255464-pcos-diane-og-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...