Gå til innhold

Er jeg alene om dette?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har skrevet en del innlegg her tidligere om mine utfordringer. Velger å kalle det det.

Har slitt med angst og depresjon i ett og et halvt år nå. Etter jeg begynte på cipramil sommeren 2005 fikk kom jeg meg på beina igjen. Kan nevne at mitt helvete startet med et panikkanfall våren 2005, som utløste forventningsangst og etterhvert en sterk depresjon.

Da høsten 2005 kom følte jeg meg sterkere igjen, selv om jeg aldri følte meg helt frisk.

Våren 2006 fikk jeg imidlertid flere tilbakefall. Dette artet seg som en type angstanfall hvor alle vonde følelser og tanker plutselig kom tilbake som et hogg inni meg. Tidlig på sommeren byttet jeg medikament til cipralex som fikk meg mer stabil igjen på sensommeren. Imidlertid har jeg nok en gang fått gjentatte angstanfall som forårsaker depresjonstanker og vonde følelser. Disse går ikke på konkrete ting, og jeg synes det er vanskelig å definere dem. Uansett fører de til tunge tanker og ting blir fryktelig vanskelig og vondt. Akkurat som jeg kjenner tilbake på de grusomme følelsene jeg hadde da jeg hadde den dype depresjonen min.

Alikevel går jeg på 20 mg cipralex. Desverre har min fastlege ikke tilbudt meg psykolog før i nyere tid, og nå står jeg på venteliste.

Jeg lurer på om det er flere der ute- med lignende problemer som meg. Skulle så gjerne trengt gode råd. Mulig jeg må ha andre medisiner? Eller er dette psykologisk, og trengs primært psykologisk hjelp?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255492-er-jeg-alene-om-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...