Gå til innhold

Nærgående pleier

Gjest -Er det jeg som er paranoid?

Anbefalte innlegg

Gjest -Er det jeg som er paranoid?

Har vært innlagt på psykiatrisk en stund, og føler at en mannlig pleier her er mest opptatt av meg, selv om han ikke er kontaktpersonen min eller "Står på meg" som det heter. Han gir meg masse klemmer gjennom dagen, setter seg alltid ned ved siden av meg i sofaen visst det er ledig plass og glor mye på meg. Det er nå kjekt med oppmerksomhet og godt å få en klem i ny og ne, men jeg blir litt skeptisk og usikker også... I dag tidlig hørte jeg også en annen pasient si "XX liker deg tydligvis".

Pleieren har jobbet ved avdelinga i maaange år...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255591-n%C3%A6rg%C3%A5ende-pleier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest - Er det jeg som er paranoid?

hm, rart. Hvis du ikke liker det, så si ifra til ham. Sannsynlig mener han ikke noe rart med det. Han liker deg sikkert bare. Men hvis du føler det er formye ta det opp med han.

Han mener sikkert ikke noe med det. Har vært utsatt for overgrep, så jeg er nok ekstra på vakt. Egentlig godt med en god klem når en er nedfor. Men synes det er litt pinlig å bli klemt på i en fullsatt stue. Merker alle blir stille og sitter å nistirrer.

Annonse

Han mener sikkert ikke noe med det. Har vært utsatt for overgrep, så jeg er nok ekstra på vakt. Egentlig godt med en god klem når en er nedfor. Men synes det er litt pinlig å bli klemt på i en fullsatt stue. Merker alle blir stille og sitter å nistirrer.

Du liker det tydligvis ikke. Det er poenget. I din situasjon så er dine følelser og opplevelser det viktigste. Du er sårbar og har kanskje problemer med å sette grenser.

Derfor ta dette opp. Som pleier er det viktig å være profesjonell og ikke blande kortene, det gjør deg forvirret. Pleierens oppfølsel virker ikke helt riktig for deg.

Hei! Jeg fikk noen minner da jeg leste innlegget ditt. Det finnes tydeligvis mange duster der ute som prøver å bruke jobben sin til å utnytte andre.

Selv var jeg utsatt for en pervers, syk galning da jeg som 18- åring kom i kontakt med psykiatrien for første gang. Etter et selvmordsforsøk fikk jeg en samtale med en mannlig psyk. sykepleier som liksom skulle "kartlegge" saker og ting og finne ut videre opplegg/behandling.

Istedet kikket han så rart på meg, og ble veldig opptatt av om jeg hadde vært seksuelt misbrukt. Selv om jeg svarte nei, gav han seg ikke med å snakke om det. Tilslutt sa han at han skulle finne et rom i noen lokaler i byen hvor vi kunne fortsette samtalene! Vi var jo allerede i lokalene på et psyk. sykehus, og hvis han hadde hatt gode intensjoner om å hjelpe meg, så hadde han sikkert et kontor på psykehuset hvor vi kunne ha samtalt. Men neida, han skulle altså finne et rom i noen andre lokaler i byen...

Så ringte han meg en dag hjemme, hvor moren min tok telefonen. Ifølge moren min hørtes det ut som om han satt og runket, for han peste og var tydelig opphisset. Heldigvis skjønte moren min hva slags fyr dette var, og skjelte ham ut før hun la på røret.

Han tok aldri kontakt igjen, og jeg hørte aldri noe mer fra psykiatrien i den omgangen...

Så pass deg for den mannen! Han skal vel sliske og sleske med deg til han får det som han vil med deg. Se opp!

En pleier/behandler på en psykiatrisk avdeling skal ikke klemme en pasient.

Joda,klart man skal. Men man skal aldri ta initiativ selv med mindre man med sikkerhet vet at pasienten ville føle det trøstende/oppmuntrende med en klem. Dette er noe pasienten får velge. Og selvsagt om man som pleier føler det er ok for egen del.

Men. En klem er en klem. En klem skal bety noe, ikke deles ut i hytt og gevær av overtrivelige-kontaktsøkende pleiere.

Gjest Helle Marie

Joda,klart man skal. Men man skal aldri ta initiativ selv med mindre man med sikkerhet vet at pasienten ville føle det trøstende/oppmuntrende med en klem. Dette er noe pasienten får velge. Og selvsagt om man som pleier føler det er ok for egen del.

Men. En klem er en klem. En klem skal bety noe, ikke deles ut i hytt og gevær av overtrivelige-kontaktsøkende pleiere.

Nei. En pleier på psyk. avdeling klemmer ikke pasientene. Det har jeg aldri vært ute for.

Annonse

Gjest Er det jeg som er paranoid?

Nei. En pleier på psyk. avdeling klemmer ikke pasientene. Det har jeg aldri vært ute for.

Han er den eneste pleieren som klemmer meg, de andre gjør ikke det. Her en dag jeg lå i sofaen, satt han å strøk leggen min. Straks det kom en annen pasient fjernet han handen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...