NoJan Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 Jeg er usikker på hva som feiler meg, og lufter problemer for første gang. Jeg har (mis)brukt cannabis flere ganger daglig det siste året (uten et par-tre forsøk på pause som har vart opptil 3 uker). Jeg ser det som et problem i dag, og er nå på min fjerde dag som nykter. Svetten renner og for eksempel kan hendene være glodvarme og føttene iskalde samtidig. Jeg føler meg deppresiv og paranoid, usikker/dårlig selvtillit samt en stor frykt for å møte andre mennesker enten det er totalt fremmede i butikken, gode venner eller familie. Jeg har alltid ønsket å løse alt selv, uten å prate med andre, i hvertfall ikke psykolog e.l, selv om jeg i det siste har fått det anbefalt flere ganger. Jeg har lest en del om Autisme/Asperger syndrom, og kjenner meg igjen i mange symptomer. Jeg tror selv at jeg kan ha Asperger og/eller en psykose. Det virker som at hasjrusen forsterker symptomene jeg kjenner meg igjen i. Jeg er arbeidsløs i dag, og holder meg helst innenfor egne vegger, isolert fra omverden. Jeg er usikker på når det startet og hva som kom først. Jeg har i hvertfall hatt søvnproblemer i flere år (vanskelig å sovne, enda vanskeligere å våkne). Sosial angst har kanskje alltid vært der, men det er ikke noe jeg har tenkt over tidligere. Kan problemene bli borte/bedre etterhvert som THC forsvinner fra kroppen? Beklager rotete spørsmål, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal fortelle hva som skjer i kroppen og hodet :s På forhånd, takk! 0 Siter
Orio Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Oppsøk fastlegen din og fortell det du skriver her. Bruk av hasj kan ofte føre til psykiske problemer, både angst og psykoser. Om det er dette du er plaget av, eller "bare" abstinenser vet jeg ikke. Og for all del, kutt ut all bruk av rusmidler (hvis du klarer), de gjør situasjonen bare verre for deg. Kan jeg spørre hvorfor du er/har vært så avvisende til å snakke med psykolog? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.