Gå til innhold

Så forferdelig vondt i magen under eggløsning, er det vanlig?

Gjest smerter under eggløsningen

Anbefalte innlegg

Jeg får alltid så sterke smerter under eggløsningsperioden. Nå klarer jeg ikke å sitte ordentlig fordi det er vondt. Jeg klarer ikke å gå på do da gjør vondt i underlivet. Det er på venstre side av magen helt nederst det gjør vondt.

Skal man ha så vondt i denne perioden?

Gynekologen min sa at jeg var veldig fruktbar og at det var derfor... Men seriøst! skal jeg ha så vondt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du blitt undersøkt skikkelig - med ultralyd? Jeg hadde også slike smerter i flere år, bare på den ene siden og da ikke hver gang jeg hadde eggløsning.

Og plutselig en dag fant legen ut at jeg hadde en vanncyste på den ene eggstokken... Når den ble borte ble også smertene borte.

Et tips, i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis gynekologen din 1) sier at det er fordi du er ekstra fruktbar og 2) slår fast at det ikke kan være endometriose pga sykdomsforløpet - da høres han/hun særdeles lite dyktig ut, spør du meg!

Jeg ville helt klart ha skiftet gynekolog.

Det kan veldig godt være en cyste på eggstokken, eller endometriose. Be om en skikkelig undersøkelse hos en ny gynekolog, og finner denne det ikke ut, da insisterer du på å få tatt kikkhullsundersøkelse (laprascopi) på sykehuset.

Det skal IKKE være sånn ved eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger inn et spørsmål her i samme gata jeg også, om det er greit!

Er det normalt at lymfeknuter i bryst og under armer kan hovne opp like før og i førsten av menstruasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis gynekologen din 1) sier at det er fordi du er ekstra fruktbar og 2) slår fast at det ikke kan være endometriose pga sykdomsforløpet - da høres han/hun særdeles lite dyktig ut, spør du meg!

Jeg ville helt klart ha skiftet gynekolog.

Det kan veldig godt være en cyste på eggstokken, eller endometriose. Be om en skikkelig undersøkelse hos en ny gynekolog, og finner denne det ikke ut, da insisterer du på å få tatt kikkhullsundersøkelse (laprascopi) på sykehuset.

Det skal IKKE være sånn ved eggløsning.

takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som cyster. Det trenger i og for seg ikke være noe farlig, men vondt gjør det. Jeg har slike cyster, og kan love at det er IKKE for at jeg er så fruktbar, heller tvert i mot. Tror jeg ville ha tatt meg en tur til en annen gynekolog, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg det også - det varer fra midt på dagen og tar seg opp mot kvelden - da må jeg legge meg -for jeg går krumbøyd - føles som blæra er betent el. Men det varer bare en dag - nøyaktig 1 uke etter siste mens er slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som cyster. Det trenger i og for seg ikke være noe farlig, men vondt gjør det. Jeg har slike cyster, og kan love at det er IKKE for at jeg er så fruktbar, heller tvert i mot. Tror jeg ville ha tatt meg en tur til en annen gynekolog, jeg.

hvordan finner man ut om det er snakk om cyster?. Kan gynekologen se det ved hjelp av ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...