Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Aviaana

¨hva slags forsikring har dere?

Recommended Posts

Guest Aviaana

Hvis det skulle skje dere noe som ville føre til varig uførhet og/eller pleiebehov resten av livet , hva slags forsikring har dere?.

Fortsetter under...

EllaJo

Vi har ingen foreløpig, men plutselige dødsfall i familien nettopp har gjort at samboeren har bestemt seg for å ordne en livsforsikring for oss

amber sun

Har uføre- og ulykkesforsikring, er ikke sikker på hvor stor utbetalingen er her.

Dessuten har vi akkurat ordnet med gjensidig livsforsikring, så dersom en av oss dør får den andre 1 mill.

Håper det aldri blir nødvendig, men det er godt å vite at vi er sikret _dersom_ noe skulle skje.

org

På barna har vi ulykke- og sykdomsforsikring.

På oss selv har vi gjeldsforsikring og ulykkesforsikring (+ helårs reiseforsikring).

Men vi burde naturligvis ha hatt sykdomsforsikring på oss voksne også!

Åsemor

Jeg og mannen har livsforsikring på hverandre, så har vi en ulykkesforsikring hver. Jeg har i tillegg ulykkesforsikring et annet sted (unødvendig) og uføreforsikring.

Også har vi en vanlig barneforsikring på jentungen.

Annonse

Dorthe

Jeg har livforsikring og så har jeg barneforsikring på minstemann. Uføreforsikring har jeg hatt mens jeg jobbet, men fikk ingen utbetaling

org

Jeg har livforsikring og så har jeg barneforsikring på minstemann. Uføreforsikring har jeg hatt mens jeg jobbet, men fikk ingen utbetaling

Kan jeg spørre hvorfor du ikke fikk utbetaling?

Det er ikke for å grafse, og du velger selv om du vil svare eller ikke. :-)

Dorthe

Kan jeg spørre hvorfor du ikke fikk utbetaling?

Det er ikke for å grafse, og du velger selv om du vil svare eller ikke. :-)

Fordi jeg hadde hatt diagnosen fra jeg var femten, selv om jeg ble regnet for fullt arbeidsfør i alle år. Jeg synes faktisk det var litt urettferdig siden de hadde gitt meg uføreforsikring.

Guest prust

Jeg har nylig kjøpt forsikring i Gjensidige, som går både på dødsfall, uførhet, sykdom og skade.

Fikk selvsagt noen skjemaer i retur der jeg blir bedt om å redegjøre nærmere for de tingene som jeg nevnte spesielt i helseerklærlingen. Et ork å få fylt ut flere sjemaer, men jeg måt vel gjøre det.. Kanksje i kveld?

org

Fordi jeg hadde hatt diagnosen fra jeg var femten, selv om jeg ble regnet for fullt arbeidsfør i alle år. Jeg synes faktisk det var litt urettferdig siden de hadde gitt meg uføreforsikring.

Ok, takk for svar! (Det har stor betydning for meg personlig, siden jeg skal prøve å få meg sykdomsforsikring - til tross for arvelig sykdom i familien).

Dorthe

Ok, takk for svar! (Det har stor betydning for meg personlig, siden jeg skal prøve å få meg sykdomsforsikring - til tross for arvelig sykdom i familien).

Jeg tror du får siden du ikke er syk selv.

Guest kronisk syk

Ingen. Jeg har for mange kroniske sykdommer til at forsikringsselskapene vil ha meg som kunde.

Annonse

Guest Pontiac

Vanlig barneforsikring på ungene, det gjelder vel sykdom og ulykke, og en million i forsikring på meg.

Jeg har ulykkesforsikring og vurderer å utvide også til sykdomsforsikring.

Dvs. jeg "må bli" varig ufør eller dø av ulykke, ikke sykdom.

Vil ha all min gjeld slettet og at ungen skal ha noe etter meg om jeg dør og hvis jeg skulle bli varig syk/ufør så vil jeg ikke at ungene skal "belastes" med det.

Speak

En fantastisk dekning via jobben. Den er visstnok bedre og med høyere beløp enn de som jobber i forsikringsselskapet. (De fortalte meg forrige uke at de ikke hadde andre firmaer med så høy dekning)

Så jeg vil nok overleve om noe skulle skje.

Gubben har bare en uførepensjon som utbetaler noen tusenlapper i mnd. om han blir sykmeldt eller ufør.

Guest Aviaana

Jeg tror du får siden du ikke er syk selv.

hvor mye trenger man å oppgi til forsikringsselskapet. Sjekker de de opp med lege om det jeg sier stemmer?.

Guest sandex

Er dobbelt og kryss og overforsikret i alle bauer og kanter... Så jeg er redd for å bli skubba utfor et stup.. Da blir sambo rik :) hihi