Gå til innhold

redd for å leve

Anbefalte innlegg

Gjest melmøll

Jeg vet ikke om jeg er deprimert nå jeg. Kan det være at jeg ikke er deprimert lenger? Kan det være at jeg har blitt så vant med det?

Jeg har ikke hatt så mange negative tanker i det siste. Har ikke så mye tanker i det hele tatt egentlig, bortsett i fra en gang i uka da jeg tar opp ting hos psykologen.

Har lyst til å fortsette på livet. Vil gjerne gifte meg, få barn, jobbe, osv... Klare meg selv, være en voksen, og en god kjæreste.

Hva er det som skjer når jeg går dypere inn i disse tankene? Jeg får helt hetta. Jeg er livredd for å gjøre "feil" valg, redd for å ta vann over hodet, redd for å mislykkes.

Dermed kommer jeg ingen vei. Har lest bøker som, "livet - et usikkert prosjekt" osv. Får vel noe ut av det, men..? Er liksom ikke helt med.

Tar vel tid dette her.

Hvis jeg legger alle fremtidsplaner til side og bare ER så går det liksom greit. (bortsett ifra at jeg har lite energi) Men det er litt vanskelig å se positivt på fremtiden hvis jeg ikke tør satse da. Må jo si det.

Nei, jeg vet ikke jeg. Bare sitter hjemme å tenker litt for mye en søndagskveld :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255822-redd-for-%C3%A5-leve/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du tenker for mye. Stort sett alle, vel de som tenker ihvertfall, får hetta når vi tenker på alle valgene man skal ta og ..vel fremtid generelt kan gi noen og enhver angst!

Konsentrer deg om å bli bedre. Konsentrer deg om å leve her og nå, - bekymringer er det tross alt nok å ta av, så hvorfor ikke forsøke å ha det bra -her- akkurat nå.

Ha en fortsatt god søndagskveld.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255822-redd-for-%C3%A5-leve/#findComment-2029945
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...