Gå til innhold

Ang. visdomstann ! Erik Johannesen.


Gjest tannfeen

Anbefalte innlegg

Gjest tannfeen

Hei, ser tannlegen har svart på et spørsmål under her om en dame som har visdomstannfrembrudd, og har hatt masse problemer med den fra og til i flere måneder.

Jeg har det på akkurat samme måte, det kommer og går. Sist jeg hadde store problemer gikk jeg til tannlegen, og fikk Pencelin, det hjalp ! Men nå ca. 3 uker etter har det kommet igjen - like vondt, jeg klarer ikke svelge en gang !

Svaret til damen under var at hun burde gå til tannlegen igjen siden hun var gravid ! Hva med meg da, jeg er ikke gravid :o) Går dette over av seg selv tro, eller burde jeg få den operert ut ? Jeg grøsser bare ved tanken, har hørt og lest her eksempler på at man må flytte på kjevebeinet o.l ??? Hjeeeelp !!!

En annen ting er, blir man lenge dårlig etterpå, har man vondt lenge ? Jeg spør fordi jeg har to små barn og er dagmamma i tilegg, klarer jeg det tro ?

Herre guuuud, jeg gruer meg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei tannfeen.

Når slike betennelser oppstår kan de slås tilbake med penicillin. Desverre er det de anatomiske forholdene rundt en slik tann som begunstiger bakterievekst og betennelsen kommer tilbake. Ikke alle visdomstenner er like ille å få fjernet. Som regel går det greit, men det finnes unntak der man kan være dårlig en dag eller to etterpå.

Mitt poeng med den gravide og visdomstannen var at jeg synes gravide skal holde en høy helseprofil. Visdomstannproblemer og fødsel er en dårlig kombinasjon. Når det gjelder deg og visdomstann og barn og hjem så er dette et problem du deler med mange. Prøv å løse det med en time hos tannlegen som er gunstig for deg og dine, skaff barnevakter og la tannlegen utstyre deg med medisiner som døyver problemene etter behandlingen.,

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...