Gå til innhold

helt nedkjørt. hjelp.

Anbefalte innlegg

hei, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. jeg er fysisk og psykisk nedkjørt, har vært sterk i alle år men nå har jeg en følelse av at jeg snart kollapser. jeg orker snart ikke mer.legen finner ikke noe fysisk galt. jeg vet bare at jeg snart ikke orker mer og at dette går utover alle sammen. hva skal jeg gjøre. har mest lyst til å komme meg bort fra alle.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256003-helt-nedkj%C3%B8rt-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om legen ikke finner noe fysisk, kan to åpenbare forklaringer være:

1. Du er sliten. Behandling: Hvile.

2. Det er noe psykisk feks depresjon. Behandling: Standard depresjonsbehandling.

tror kansje jeg er deprimert. eller vet ikke jeg synes jeg tenker positivt og ikke negativt. fikk antidepressiva for et par år siden og har siden da hatt ro i sjela. men likevel er jeg så tappet at familien min blir en ren "plage" for meg selv om jeg elsker dem.har vært sykmeldt to mnd og hvile hjelper ikke. dette blir bare verre. hva ville du gjort med meg??

Nils Håvard Dahl, psykiater

tror kansje jeg er deprimert. eller vet ikke jeg synes jeg tenker positivt og ikke negativt. fikk antidepressiva for et par år siden og har siden da hatt ro i sjela. men likevel er jeg så tappet at familien min blir en ren "plage" for meg selv om jeg elsker dem.har vært sykmeldt to mnd og hvile hjelper ikke. dette blir bare verre. hva ville du gjort med meg??

Hvis hvile ikke hjelper, er det mer enn bare slitenhet.

Jeg anbefaler utredning av evt depresjon og behandling om det er denne sykdommen.

Videre anbefaler jeg daglig aktivitet med regelmessig mosjon, normal døgnrytme og sunt kosthold.

Kanskje er delvis sykemelding bedre. Hva med 3timer x 2 på jobben per uke?

Hvis hvile ikke hjelper, er det mer enn bare slitenhet.

Jeg anbefaler utredning av evt depresjon og behandling om det er denne sykdommen.

Videre anbefaler jeg daglig aktivitet med regelmessig mosjon, normal døgnrytme og sunt kosthold.

Kanskje er delvis sykemelding bedre. Hva med 3timer x 2 på jobben per uke?

takk igjen.jeg prøvde meg med 50 % og var aktiv før jeg ble fullt s.m men jeg gikk helt ned for telling og ble 100% s.m.og har nå nådd "bunnen". har gått fra å være rene energibomben til å være en sofagris og det er ikke meg. så kansje er det depresjon som du sier. må innrømme at jeg sliter med selvtilliten så kansje er dette grunnen også?men jeg skal snakke med legen min om det og følge dine råd. jeg er mest redd for å bli innlagt og at barnevernet skal komme inn i bildet fordi jeg er for sliten til å ta meg av barna mine. føler meg som en dårlig mor nå. mannen min er flink men det begrenser seg hvor mye han også skal holde ut.

takk igjen.jeg prøvde meg med 50 % og var aktiv før jeg ble fullt s.m men jeg gikk helt ned for telling og ble 100% s.m.og har nå nådd "bunnen". har gått fra å være rene energibomben til å være en sofagris og det er ikke meg. så kansje er det depresjon som du sier. må innrømme at jeg sliter med selvtilliten så kansje er dette grunnen også?men jeg skal snakke med legen min om det og følge dine råd. jeg er mest redd for å bli innlagt og at barnevernet skal komme inn i bildet fordi jeg er for sliten til å ta meg av barna mine. føler meg som en dårlig mor nå. mannen min er flink men det begrenser seg hvor mye han også skal holde ut.

jeg vil bare si at når det gjelder mine tanker om barnevern så er vel dette mer en bekymring enn en realitet for meg. jeg tror egentlig ikke det er grunn til at de skulle bli koblet inn da de elers har det bra men som sagt er jeg bare engstelig og dette er sikkert skyldfølelse som følge av evt depresjon. tenker jeg riktig? da tror jeg ikke det var mer jeg lurte på :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...