Gå til innhold

Fortvilet, psykisk sykt barn i familien!!

Anbefalte innlegg

Jeg skal prøve å holde dette innlegget så kort som mulig, men deter en del å forklare. Jeg har et søskenebarn på 14 år som har noen meget forstyrrende tanker og oppførsel. Pappaen hans døde i en ulykke da han akkurat var født, dette tok vekk hele livsgleden fra hans mamma noe som gjorde at hun fikk sosial angst og bare holdt han hjemme helt til han ble gammel nok til å begynne på skole. La meg også legge til at de bor veldig langt fra resten av vår familie, så de ser ikke oss særlig ofte heller.

Han har blitt meget overvektig av dette, da hun forer han med mat for å få han til å være stille, og han har sjokkerende lav sosial intelligens. Dette er dog ikke det verste, det som jeg er utrolig fortvilt over er at han har noen merkelige tvangstanker eller noe lignende.

Han er NØDT til å teste ut ting, feks

- Han er livredd for å ødelegge laptopen hans, noe som endte i at han klarte å rive ut ene USB porten bak i maskina.

- Han har begynt å spille bass, men det han tenker på er forskjellige måter som bassen kan gå sunn. Han har ripet den allerede med vilje, og ødelagt volumknappen.

- Han lurte på om han hadde nok tid mens han falt ned, til å fjerne en kjøkkenkniv han holdt mot brystet. (Altså, han sto opprettet, holdt kniven mot brystet, startet å falle framover for å se om han fikk tatt vekk hånden og kniven før han traff bakken)

- Han stikker ting i stikkkontakter.

Og det er myemye mer, jeg avslutter bare her for å gi et lite overblikk. For problemet er at han har gått til psykolog, men med en gang de starter og pirke i barndommen hans, tar tanta mi han vekk fra psykologen.. for hun nekter å innrømme at det er der feilen ligger..

Noen som aner hva det er han kan lide av? For det er definitivt ikke vanlige tvangstanker, jeg trenger bare en plass jeg kan lese og lære mer om dette.. håper virkelig noen har tid å svare! Jeg vil gjerne gjøre alt jeg kan for å hjelpe denne gutten.. siden ingen andre prøver hardt nok..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256037-fortvilet-psykisk-sykt-barn-i-familien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff dette høres ikke bra ut. Jeg hadde faktisk kontaktetbarnevernet anonymt hvis det er best, for denne gutten trenger definitivt hjelp og det virker som om moren absolutt ikke kan hjelpe han fordi hun ikke ser eller vil inrømme problemet.

Stakkars gutt. Rart ikke skolen har sett noe og slått alarm...

Men fint han har en i familien som bryr seg!

Huff dette høres ikke bra ut. Jeg hadde faktisk kontaktetbarnevernet anonymt hvis det er best, for denne gutten trenger definitivt hjelp og det virker som om moren absolutt ikke kan hjelpe han fordi hun ikke ser eller vil inrømme problemet.

Stakkars gutt. Rart ikke skolen har sett noe og slått alarm...

Men fint han har en i familien som bryr seg!

Har egentlig ikke peiling, men noe som faller meg inn er Aspberger syndrom..?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...