Gjest Schizofren, hva er det? Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Nå tror psykologen jeg er schizofren... Jeg er visst mildt rammet... Det er tungt å få en sånn diagnose tredd ned over deg, samtidig som det er litt godt å ha noe å "skylde på"... for all elendigheten... 0 Siter
serenity777 Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Schizofreni kan jo være så mye da. Hører du stemmer? Vet ikke om det er et must dog. Personlig har jeg strengt tatt ikke gjort det. Men hatt følelse av tanker som ikke var mine. 0 Siter
Psyk. Stud. Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Schizofreni kan jo være så mye da. Hører du stemmer? Vet ikke om det er et must dog. Personlig har jeg strengt tatt ikke gjort det. Men hatt følelse av tanker som ikke var mine. Schizofreni tilhører en psykose. Sykdommen kan deles opp i ulike deler. Vanlig er det å dele opp i paranoid schizofreni (paranoide trekk), katatonisk,(kan stivne i muskler), disorganisert, schizoaffektiv schizofreni. (mye depresjon og angst). Helt grovt vanlige kjennetegn. Man indeler også symtomer i positive og negative. Kjennetegn på schizofreni er et snirklete og usammenhengende språk, misoppfatting av situasjoner, abnormal følelsesmessig atferd. Positive symtomer er tankeforstyrrelser, halisunasjoner og vrangforestillinger Negative symtomer er ambivalens, autisme og affektforstyrelser. Man har også schizotyp lidelse og andre liknende. Schizofreni kan behandles ved psykofarmaka. Mange har gode langtidsutsikter. 0 Siter
cathlin Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Schizofreni tilhører en psykose. Sykdommen kan deles opp i ulike deler. Vanlig er det å dele opp i paranoid schizofreni (paranoide trekk), katatonisk,(kan stivne i muskler), disorganisert, schizoaffektiv schizofreni. (mye depresjon og angst). Helt grovt vanlige kjennetegn. Man indeler også symtomer i positive og negative. Kjennetegn på schizofreni er et snirklete og usammenhengende språk, misoppfatting av situasjoner, abnormal følelsesmessig atferd. Positive symtomer er tankeforstyrrelser, halisunasjoner og vrangforestillinger Negative symtomer er ambivalens, autisme og affektforstyrelser. Man har også schizotyp lidelse og andre liknende. Schizofreni kan behandles ved psykofarmaka. Mange har gode langtidsutsikter. Schizofreni kan også behandles med psykoterapi. 0 Siter
Psyk. Stud. Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Schizofreni kan også behandles med psykoterapi. Enig 0 Siter
Orio Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Prøv å se positivt på det. Om diagnosen er vanskelig å akseptere så har dere i alle fall et bedre utgangspunkt for behandling nå enn tidligere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.