Gå til innhold

depresjon og arbeidsliv..

Anbefalte innlegg

er ei jente i midten av 20 årene som har hatt depresjoner (svingninger) i noen år nå.Er i full jobb og tvinger meg opp hver eneste dag selvom det noen ganger er så vondt at jeg har mest lyst til å dø.blir så forferdelig sliten til tider at jeg ikke vet om jeg skal holde ut,men presser meg gang på gang.detter er vel egentlig bare bra?å "vinne" situasjonen og komme igjennom det uten å krepere......har jeg lov til å være sliten?det ender som regel med at jeg sovner på soffaen når jeg kommer hjem fordi jeg blir helt utmatta og får høre ofte at jeg bare sover og sover og jeg som er så ung skal jo ha mer energi enn det der osv.....men er det rart jeg blir sliten?depresjoner tar jo mye av energien fra en ,samme hvor gammel man er....ønsker bare litt støtte uten at jeg skal ha dårlig samvittighet for de rundt meg fordi jeg ikke orker så mye.

men er litt redd for at det skal gå "nedenom og hjem" noen ganger,blir ofte langt nede men tvinger meg avgårde og tar heller "helt ut" i helgene når jeg ikke jobber..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256202-depresjon-og-arbeidsliv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror ikke det er en så uvanlig levemåte om man er deprimert. Men kanskje det kunne hjulpet å gå deg en tur, sette det som mål fast. Selv om det er tungt å komme igang, og du kanskje ikke ser poenget så kan det å komme seg litt ut fra rommet og få beveget seg hjelpe. Og hva med antidepressiva? Hjelper det noe, og om ikke bør du vel kontakte legen din og prøve noe annet.

Klart du blir sliten av hele tiden tvinge deg til å stå opp. gå på jobb og holde ut. Depresjon er slitsomt. Men får du noen behandling?

Går til psykolog ja,men de holder på å utrede meg for hypomani,at jeg har en grad av dette.har gått lenge til behandling og prøvd medisinering men uten at det har fungert så veldig bra.(prøvd medisinering før de fant ut at jeg kunne ha hypomani).så jeg vet ikke helt om jeg rett og slett bare må takle at jeg er sånn....

Annonse

Klart du blir sliten av hele tiden tvinge deg til å stå opp. gå på jobb og holde ut. Depresjon er slitsomt. Men får du noen behandling?

men skal innrømme at jeg er vel ikke særlig flink til å gi kroppen ro når den trenger det,iallefall ikke når jeg blir veldig gira og skal gjøre alt mulig...:P

Gjest medisiner er kanskje bra ja

Hei, har egentlig sluttet og skrive her inne, men må bare si at jeg kjenner meg 100% igjen i det du beskriver.

Håper du får hjelp. Jeg var også sånn helt til jeg ble veldig deprimert og begynte å svinge oftere opp og ned.

Nå har jeg fått lamictal og anti-psykotika og er ikke til å kjenne igjen. Har begynt på arbeid igjen og gleder meg til det meste. Sover også mye mindre. Jeg har bipolar 2 har de funnet ut, med hypomane perioder og deprimerte perioder. Tror det er viktig å finne diagnosen og riktige medisiner tidlig. Ellers risikerer du å bli bare sykere som åra går.

Men spesielt dette med tretthet kjenner jeg meget godt igjen. Jeg fikk også hele tiden i ned-perioder kommentarer på om det virkelig er mulig å sove så mye?

Ønsker deg lykke til videre!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...