Gå til innhold

Vært til utredning.Litt forvirra over psykolog.

Anbefalte innlegg

Gjest Alt er tiltak

Da har jeg vært hos psykologen. Var egentlig ikke en utdelt psykolog jeg hadde fått men en som skulle utrede meg og finne ut hvilken behandling jeg trener. For å si det sånn,så gikk det ikke så veldig bra..

Jeg var ikke syk nok til å gå til psykolog innenfor deres område men kunne oppsøke privat osv.. Hun ga meg et behandlingstilbud:gruppeterapi,som jeg sikkert skal begynne i..

Konklusjonen hennes var vel at jeg er i en usikker periode av livet der jeg begynner å bli voksen,er usikker på alt og alle.

mht de negative tankene mine,så sa hun bare at det var en usikker del av meg som tok overhånd osv.. men at det kanskje hjelper meg å tenke positivt på livet og alt annet med gruppeterapi.

Jeg har gråtet i en time nå,samboer støtter meg. Så er litt bedre nå.Skal til fastlegen i morgen.. Har fått flere negative tanker i tillegg til det om meg og kjæresten. Jeg er lei.. Orker ikke jobbe igjen eller noe.. Vil noe utav livet men får det ikke til.

Ble ikke noe bedre av at jeg liksom egentlig er frisk men bare har en vond periode i livet der jeg blir voksen.. Huff..

Fortsetter under...

Hei

Skjønner ikke helt hva som er problemet i innlegget ditt. Du har jo fått påvist at du ikke har en alvorlig psykisk lidelse og ikke trenger å gå på DPS eller hvor du var. Det er jo kjempe positivt !!!!!

I tillegg har du fått tilbud om gruppeterapi for å hjelpe deg over en vond periode, og det er jo et godt tilbud om hjelp.

Syns du skal være veldig fornøyd jeg.

Gjest Alt er tiltak

Hei

Skjønner ikke helt hva som er problemet i innlegget ditt. Du har jo fått påvist at du ikke har en alvorlig psykisk lidelse og ikke trenger å gå på DPS eller hvor du var. Det er jo kjempe positivt !!!!!

I tillegg har du fått tilbud om gruppeterapi for å hjelpe deg over en vond periode, og det er jo et godt tilbud om hjelp.

Joda..:) ikke misforstå meg! Jeg er bare så fortvilet.. Jeg kan fortelle dette til deg men ikke kom med noen absurde svar for jeg er litt langt nede nå=)Da blir det verre. Men kanskje du har noen råd eller noen gode ord til meg?

Jeg TROR jeg er plaget med tvangstanker. tanker som hele tiden sier jeg må forlate kjæresten fordi jeg ikke liker han godt nok TROSS at det er han jeg vil ha og elsker alt ved denne mannen. Hun jeg var til sa det bare var en usikker del av livet med noen innslag av vonde tanker.

Fikk liksom ingen bekreftelser på om jeg virkelig må forlate kjæresten.. skjønner du problemet? Og når jeg får vite at jeg ikke er syk,så tror jeg at jeg må flytte vekk fra han..

Har lest endel om tvangstanker og har masse symtomer og fått råd fra folk med akkurat de samme problemene som meg...

Jeg er kjempe langt nede etter denne timen,skal til fastlegen nå snart.

Joda..:) ikke misforstå meg! Jeg er bare så fortvilet.. Jeg kan fortelle dette til deg men ikke kom med noen absurde svar for jeg er litt langt nede nå=)Da blir det verre. Men kanskje du har noen råd eller noen gode ord til meg?

Jeg TROR jeg er plaget med tvangstanker. tanker som hele tiden sier jeg må forlate kjæresten fordi jeg ikke liker han godt nok TROSS at det er han jeg vil ha og elsker alt ved denne mannen. Hun jeg var til sa det bare var en usikker del av livet med noen innslag av vonde tanker.

Fikk liksom ingen bekreftelser på om jeg virkelig må forlate kjæresten.. skjønner du problemet? Og når jeg får vite at jeg ikke er syk,så tror jeg at jeg må flytte vekk fra han..

Har lest endel om tvangstanker og har masse symtomer og fått råd fra folk med akkurat de samme problemene som meg...

Jeg er kjempe langt nede etter denne timen,skal til fastlegen nå snart.

Hei igjen.

Jeg prøvde ikke si at du ikke har problemer, jeg forsto det av innlegget ditt. Mente bare at du skulle se det positive i at du ikke blir vurdert som alvorlig syk.

Ikke forhast deg i forhold til å endre forholdet ditt. Det er noe du kan ta med inn i gruppeterapien og få hjelp til å finne ut av.

Kanskje legen din kan hjelpe deg med teknikker til å kontrollere tankene til du kommer i gang med terapien.

Ønsker deg lykke til

Mvh

Gjest Alt er tiltak

Hei igjen.

Jeg prøvde ikke si at du ikke har problemer, jeg forsto det av innlegget ditt. Mente bare at du skulle se det positive i at du ikke blir vurdert som alvorlig syk.

Ikke forhast deg i forhold til å endre forholdet ditt. Det er noe du kan ta med inn i gruppeterapien og få hjelp til å finne ut av.

Kanskje legen din kan hjelpe deg med teknikker til å kontrollere tankene til du kommer i gang med terapien.

Ønsker deg lykke til

Mvh

Tusen takk=)Det er tungt.

Gjest melmøll

Hei

Det er selvfølgelig helt supert hvis hun _er_ frisk, men problemet er vel hvis hun blir erklært frisk fordi hun ikke har klart å få frem hva som er i veien, eller ikke møter forståelse?

Jeg gikk til legen for tre år siden og fikk samme beskjed: At jeg var ung og usikker, at jeg bare måtte øve meg og at det ville gå over.

Det som virkelig skjedde var at alt ble værre og værre, og at jeg ikke turte be om hjelp lenger.

Nå har jeg jobbet med problemenet i mange år på egen hånd og er veldig sliten. Har fått hjelp hos DPS nå, men det er tungt å ta tak i, og jeg mener alt ville vært enklere hvis jeg hadde fått den hjelpen jeg trengte tidligere.

Man skal være glad for å bli erklært frisk hvis man føler seg frisk selv, men hvis man likevel føler at man sliter med noe som overstyrer ens liv, så blir det selvfølgelig et nederlag å ikke få hjelp.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...