Gå til innhold

Hvor lenge skal man bo på et sted før man vet om man trives?

Anbefalte innlegg

Gjest skal flytte....uæææ
Skrevet

Har hørt man skal gi en ny by/nytt sted ca ett år, før man bestemmer seg for om man trives....

Hva slags erfaring har dere på dette? Og hvor lang tid gikk det før du hadde en ny etablert vennekrets?

Skrevet

For meg tok det om lag 1 år før jeg _visste_ at her ville jeg trives. Da var jeg blitt kjent med folkene i nabohusene, blitt med i "kjærringklubben" og kommet godt inn i jobben min - hvor jeg også trivdes.

mvh

Skrevet

Etter at vi flyttet til min manns hjemsted tok det med 3 år før jeg kunne si at jeg trivdes.

Jeg har fått noen gode venner, og det pga barna. Hadde jeg ikke hatt dem hadde det sikkert tatt lenger tid.

Tror mye av grunnen til at det tok så lang tid før jeg trivdes var at det er veldig langt unna det meste her. Så selv om jeg har vokst opp på landet, så var vi aldri mer enn max 2 timer unna Oslo eller Fornebu.

Men man venner seg til det meste :)

Skrevet

Jeg har flyttet en del, og har bl.a. to steder hvor jeg LIKTE det ene, og MISSLIKTE det andre. Det visste jeg veldig fort.

Begge stedene var små steder, og jeg fikk bekjente (tør vel ikke kalle det venner etter så kort tid) med en gang.

Der jeg bor nå har det tatt LANG tid å bli kjent med folk. Men jeg har likt meg her alikevel. Det hjalp ikke ordentlig før snuppa begynt på skolen + at jeg begynte på et nyåpnet treningssenter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...