Gå til innhold

Den som tier samtykker?

Gjest BjørnenColargol

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Helledussen

Nei, den som tier samtykker...ELLER tør ikke sa hva h*n mener...ELLER syns de andre er så på viddene at det blir flaut å si noe...ELLER erveldig sjenert. For meg, dersom jeg tier, er det ikke nødvendigvis fordi jeg samtykker...Ofte tvert i mot :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tier sjelden. ;) Og når jeg samtykker, så gir jeg uttrykk for det også.

- og jeg går sjelden ut fra at andre rundt meg automatisk mener som meg om de f.eks. ikke kommenterer noe jeg sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- og jeg går sjelden ut fra at andre rundt meg automatisk mener som meg om de f.eks. ikke kommenterer noe jeg sier.

Jeg for min del regner med at alle i utgangspunktet mener som meg, jeg - det er da innlysende at verden ser ting på samme geniale måte som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Det spørs i hvilken setting det gjelder. Om det sies i en stor gruppe "Vi tenker å gjøre det sånn", så kan jeg la være å si noe, fordi jeg ikke har noen motforestillinger om at det gjøres på den måten.

Men om det er en mindre gruppe, eller en og en, så pleier jeg selvsagt å si meg enig om jeg er enig. Det er heller motsatt, at dersom jeg er helt uenig, så orker jeg ikke begynne å diskutere, dersom jeg vet at motparten ikke vil høre på meg likevel. Men da viser jeg tydelig i kroppsspråket mitt at jeg misliker avgjørelsen/synspunktene deres. Jeg tier aldri i en slik sammenheng uten at jeg er sikker på at de andre vet hva jeg mener om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del regner med at alle i utgangspunktet mener som meg, jeg - det er da innlysende at verden ser ting på samme geniale måte som meg?

Du har et godt poeng der, KaVa. Definitivt!

Så når KaVa har talt blir det stille rundt bordet. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...