Gå til innhold

Glasur?

Gjest Den grønne kokk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Denne synes vi er god :

ca 600 g melis

250-300 g smeltet melange (start med 250g)

2ts vaniljesukker

6 ss kaffe

1-2 ss kakao (litt etter egen smak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne synes vi er god :

ca 600 g melis

250-300 g smeltet melange (start med 250g)

2ts vaniljesukker

6 ss kaffe

1-2 ss kakao (litt etter egen smak)

Smeltet smør!? Det er mest vanlig vel at smør og sukker/melis røres sammen, ikke at smøret smeltes først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåe jeg leser diverse blogger, ser jeg at noen bruker en understreking, som IKKE er urlen. For eksempel:

... den dagen var fin. Som _jenta her_ også tydeligvis syntes.

Da er jenta her understreket, og når man klikker på den, kommer det for eksempel fram noe fra nettet og en eller annen url, ei jente som ler i vinden.

Jeg kan bare legge ut url'er. Hvordan kan man bare legge ut litt man har skrevet sjøl, og så blir det en peker likevel?

Noen som skjønte dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåe jeg leser diverse blogger, ser jeg at noen bruker en understreking, som IKKE er urlen. For eksempel:

... den dagen var fin. Som _jenta her_ også tydeligvis syntes.

Da er jenta her understreket, og når man klikker på den, kommer det for eksempel fram noe fra nettet og en eller annen url, ei jente som ler i vinden.

Jeg kan bare legge ut url'er. Hvordan kan man bare legge ut litt man har skrevet sjøl, og så blir det en peker likevel?

Noen som skjønte dette?

Hvordan i h. klarte jeg dette? Det skulle være ny tråd. Beklager, grønn kokk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltet smør!? Det er mest vanlig vel at smør og sukker/melis røres sammen, ikke at smøret smeltes først?

Jeg har også ei kake med glasur hvor smøret skal smeltes før det blandes med melisen og resten av stashet, og god blir den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smøret skal smeltes i denne glasuren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luskelita

Denne er umåtelig populær her hos meg, og er nok til en langpannekake:

50 g margarin og 100 g Firkløver sjokolade smeltes over svak varme. Tilsett 1/2 dl melk og ca 200 g melis. Røres sammen til en jevn glatt glasur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...