Gå til innhold

Finnes noe for herpes 2 når jeg er gravid ?

Anbefalte innlegg

Gjest uten nick i dag

Hei,

Er gravid i 4-5.måned og har hatt kontinuerlige utbrudd med smertefulle sår i underlivet fra uke 8 i svangerskapet. Har gått på Zovirax 400mg x2 hver dag i 5år, men sluttet da jeg ble gravid.

Finnes det noe jeg kan ta for å stoppe utbruddene, som er sikkert når jeg er gravid?

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære gravid,

Herpes er et virus som kan holdes i sjakk av immunsystemet og jeg vil anbefale deg å ta et tilskudd av 30 mg sink daglig sammen med 1 gram vitamin C fordelt på 3-4 doser. Du bør også oppsøke en terapeut som bruker laserbehandling og få behandling med såkalt softlaser. Det er en ikke brennende laser med lys i det røde området, oftest 632 nm. Flere forsøk viser at dette kan ha en god effekt på herpesutbrudd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...