Gå til innhold

Barn som sørger

Gjest En mor som ikke skjønner dette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på seks år som sørger veldig over min bror som er død. Han døde for et år siden, og skolen og SFO har fortalt meg at sorgen over hennes onkel stadig er et tema. Jeg viste henne et bilde av min bror og hun spurte: "hvem er det?". Hun husker han jo ikke engang. Jeg skjønner ikke noe.

Fra hun var tre år har hun bodd mesteparten av tiden hos sin far. For tre mnd siden flyttet hun til meg. Sorgen over onkel startet så fort jeg fortalte han var død nå i våres.

Har du noen forklaring?

Skrevet

Jeg skjønner jo at hun sørger. Men over hva? Det er bra hun får utløp for sin sorgfølelse, men hva sørger hun over?

Jeg vil legge til at jeg i tre år har kjempet for omsorgen for henne.

Skrevet

Hvis hun har bodd mesteparten av sitt liv hos sin far, er det helt naturlig at hun sørger nå. Kanskje hun får utløp for sorgen over å "ha mistet" faren, igjennom å sørge over sin onkel, eller at hun har mistet mye på en gang?

Det høres bare helt normalt ut at hun sørger.

Skrevet

Er det fremdeles kamp mellom deg og faren?

På meg virker det som et klart eksempel på overføring. Hun overfører sin sorg (over faren sin) til din sorg (over broren din), til å gjelde alt som er vondt.

Du må gi henne massevis av tid til å sørge, om det er faren eller onkelen, hun savner pappaen sin!

Gjest Mor som ikke skjønner dette
Skrevet

Hvis hun har bodd mesteparten av sitt liv hos sin far, er det helt naturlig at hun sørger nå. Kanskje hun får utløp for sorgen over å "ha mistet" faren, igjennom å sørge over sin onkel, eller at hun har mistet mye på en gang?

Det høres bare helt normalt ut at hun sørger.

Sorgen begynte mens hun enda bodde hos sin far.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...