Gå til innhold

NDH/Orfiril og Lamiktal?

Anbefalte innlegg

Begynte på 1050 mg mg Orfiril, etter en en u.stubail periode ' startet jeg opp på på 100 mg Lamiktal i tillegg. Gått på det i cxa 2 mnd og føler litt hjerteklapp, er det vanlig, eller kan jeg se bort i fra det . Går nå på samme dose Orfiril +125 mg Lamictal.

Fastlegen mener at jeg bør prøve ut det uavhengig at startdosen var for høy.

Økte det selv til 200 mg Lamictal og fikk mere angst!

Kan da Sobril eventuelt kamfulere virgningene av Lamiktal/Orfiril fuksjonene.

Hva skal jeg gjøre når jeg ikke tør å bevege over en bro eller gå i butikken uten å urinere på meg . Hva F. skal jeg gjøre for å bli tatt for alvor? BP2.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256525-ndhorfiril-og-lamiktal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Orfiril påvirker nedbrytingen av Lamictal. Dette betyr at Lamictaldosen må halveres når Lamictal tas sammen med Orfiril.

Du tar nå Lamictal 200 mg sammen med Orfiril. Det tilsvarer 400 mg uten Orfiril. Håper du har kontrollert serumkonsentrasjonen av både Orfiril og Lamictal.

2. Hjertebank er nok ubehagelig, men det er totalt ufarlig. Det er et symptom du trygt kan overse.

3. Du har i tillegg en angstlidelse. For denne bør du få kognitiv terapi.

4. "Bli tatt på alvor". Hva er det? Hva skal en gjøre eller ikke gjøre, si eller ikke si for at du skal oppleve at du "blir tatt på alvor"?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...