Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Begrepet vårslapphet er mye brukt. Er det noe i dette, må jeg være et godt eksempel. Jeg har ikke allergiske plager, men hver vår er jeg veldig trøtt og uopplagt i perioder og må ha flere timers søvn pr. natt enn ellers. Hva kommer dette av, og finnes det et naturmiddel for å få mer fres på tilværelsen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25657-v%C3%A5rslapphet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Cumbria.

Vårslapphet er et gammelt begrep og kan bety at kroppen mangler viktige næringsstoffer som tapes i vinterlagrede grønnsaker og frukt. Det kan også ha med solens velgjørende virkning på psyken som får oss til å være mere avslappet. Løsningen kan både være å spise mere frukt og grønt inkludert mye spirer som inneholder store mengder vitaminer. Samtidig kan du gi etter for den gode følelsen og slappe av. Er du i tvil om allergi så er det enkelt å fa tatt en test hos lege og på denne tiden av året er det særlig mye pollen av hassel og or. Fra mai er det tid for bjerkepollensesongen. Typiske symptomer er nysing, rennende øyne og irriterte luftveier ved siden av slappheten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25657-v%C3%A5rslapphet/#findComment-106336
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...