Gå til innhold

Hva slags folk bor bofelleskap?

Anbefalte innlegg

Angela1365380318

Jeg er student innen helse og trenger mer penger, ser komunen søker hvilende nattevakt til bofelleskap for psykisk syke, er veldig intressert i temaet, men er alikevel litt usikker.

Hva slags sykdommer kan det her være snakk om?

Jeg forestiller meg at det kan være personlighetsforstyrrelser av ulik grad og typer og at seksuelle forbytere eller suisidale er lagt inn på avdeling og ikke bor i bofelleskap? Kan dette stemme?

Så vil min jobb da være i gå rundt et par ganger om natten og se at de har det bra, kontakte lege/hjelp ved behov og ha ansvar i tilfelle brann ol?

Jeg har ingen fordommer mot psykisk syke, det høres spennenes ut, men vil passe på at jeg ikke tar meg vann over hodet eller utsatter meg selv for store farer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256592-hva-slags-folk-bor-bofelleskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rosalind

Jeg jobber i bofelleskap. Vi har hvilende nattevakt. Men jeg jobber i en bolig med psykisk funksjonshemmede.

Jeg sover hele natten og har hvilende nattevakt. Du må ta kontakt med bofellesskapet og undersøke hva slags type psyke de har.

I kommunale bofelleskap er det ofte kronikere som trenger tilsyn. Noen steder er det sovende nattevakter, andre steder våken, avhengig av hva som er situasjonen og alvorlighetsgraden i den enkelte boenheten.

I en boenhet i naboboligen der jeg jobber er det våken nattevakt, Det er en ren psykiatribolig. Det er en bolig med alvorlige psykiatriske diagnoser. Og en del utagering.

Angela1365380318

Jeg jobber i bofelleskap. Vi har hvilende nattevakt. Men jeg jobber i en bolig med psykisk funksjonshemmede.

Jeg sover hele natten og har hvilende nattevakt. Du må ta kontakt med bofellesskapet og undersøke hva slags type psyke de har.