Gå til innhold

Hva slags folk bor bofelleskap?

Anbefalte innlegg

Angela1365380318

Jeg er student innen helse og trenger mer penger, ser komunen søker hvilende nattevakt til bofelleskap for psykisk syke, er veldig intressert i temaet, men er alikevel litt usikker.

Hva slags sykdommer kan det her være snakk om?

Jeg forestiller meg at det kan være personlighetsforstyrrelser av ulik grad og typer og at seksuelle forbytere eller suisidale er lagt inn på avdeling og ikke bor i bofelleskap? Kan dette stemme?

Så vil min jobb da være i gå rundt et par ganger om natten og se at de har det bra, kontakte lege/hjelp ved behov og ha ansvar i tilfelle brann ol?

Jeg har ingen fordommer mot psykisk syke, det høres spennenes ut, men vil passe på at jeg ikke tar meg vann over hodet eller utsatter meg selv for store farer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256592-hva-slags-folk-bor-bofelleskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rosalind

Jeg jobber i bofelleskap. Vi har hvilende nattevakt. Men jeg jobber i en bolig med psykisk funksjonshemmede.

Jeg sover hele natten og har hvilende nattevakt. Du må ta kontakt med bofellesskapet og undersøke hva slags type psyke de har.

I kommunale bofelleskap er det ofte kronikere som trenger tilsyn. Noen steder er det sovende nattevakter, andre steder våken, avhengig av hva som er situasjonen og alvorlighetsgraden i den enkelte boenheten.

I en boenhet i naboboligen der jeg jobber er det våken nattevakt, Det er en ren psykiatribolig. Det er en bolig med alvorlige psykiatriske diagnoser. Og en del utagering.

Angela1365380318

Jeg jobber i bofelleskap. Vi har hvilende nattevakt. Men jeg jobber i en bolig med psykisk funksjonshemmede.

Jeg sover hele natten og har hvilende nattevakt. Du må ta kontakt med bofellesskapet og undersøke hva slags type psyke de har.

I kommunale bofelleskap er det ofte kronikere som trenger tilsyn. Noen steder er det sovende nattevakter, andre steder våken, avhengig av hva som er situasjonen og alvorlighetsgraden i den enkelte boenheten.

I en boenhet i naboboligen der jeg jobber er det våken nattevakt, Det er en ren psykiatribolig. Det er en bolig med alvorlige psykiatriske diagnoser. Og en del utagering.

takk for svar!

Det atår hvilende nattevakt i anonsen, betyr det at man kan sove på jobb?

Jeg vil vel få noen vanlige oppgaver? Og pasientene kan ringe etter meg ved behov?

Er det vanlig at dere går runder om natten?

candyqueen_83

takk for svar!

Jeg vil vel få noen vanlige oppgaver? Og pasientene kan ringe etter meg ved behov?

Hvilende nattevakt, da er det ofte noen oppgaver på kvelden og om morgenen, og hvis det ikke er noe ekstra som skjer på natten kan du sove.

Caloni Makaroni

takk for svar!

"Hvilende nattevakt" betyr at du kan sove mellom midnatt og klokken seks. Du får bare 1/3 timelønn da. Det vil si at du "jobber" fire timer gratis mens du hviler/sover. Om du av en eller annen grunn blir nødt til å stå opp, får du fullt betalt den tiden. Tror det er noe sånt som at dersom du blir forstyrret i mer enn ett kvarter får du betalt for hele timen. Det må du skrive opp på egen timeliste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...