Gå til innhold

Å være schizofren mann, og kjærligheten

Anbefalte innlegg

Gjest helheim

Som schizofren mann, er man ganske ofte uføretrygdet. Ganske ofte er man da uatraktiv for damer, videre skyr damer(de fleste) menn med psykiske lidelser. Min ex samboer taklet ikke galskapen min. Hun hang sammen med meg når jeg var syk, men når jeg plutselig ble stabil dumpet hun meg. Tenkte at min galskap virket frastøtende på henne. Samme på datingsiter på webben også, det er greit å komme i kontakt og man begynner etterhvert å spørre hva man driver med osv. Noen svarer selv om du skriver uføretrygd, nesten ingen svarer når du skriver hvorfor du har uføretrygd. I tilleg blir man oftere fet av medisinene, og blir dermed også mere uattraktiv. Jenter har det som oftest lettere, ja hvorfor fordi menn er mindre kresne.

Fortsetter under...

Gjest Schizofren, hva er det?

Personlig har jeg helt gitt opp jenter... jeg vet ikke helt om jeg er schizofren, men psykologen tror det da...

Det er ikke bare det at selve lidelsen i seg selv, inkludert de ofte bivirkningene av medikamentene (fedme), er lite attraktivt... schizofrene er ofte usikre ovenfor det motsatte kjønn... og har problemer med nærhet generelt...

Men jeg håper virkelig det ordner seg for deg.

Sitronmelisse

Personlig har jeg helt gitt opp jenter... jeg vet ikke helt om jeg er schizofren, men psykologen tror det da...

Det er ikke bare det at selve lidelsen i seg selv, inkludert de ofte bivirkningene av medikamentene (fedme), er lite attraktivt... schizofrene er ofte usikre ovenfor det motsatte kjønn... og har problemer med nærhet generelt...

Men jeg håper virkelig det ordner seg for deg.

har en kamerat som er manisk/depressiv.

Han er feit, trygdet og temmelig sprø i perioder.

Men han er ufattelig sjarmerende, har mange interesser, som trening, dans, friluftsliv, maling mm...

Jenter faller som fluer!

Han snakker med dem, lytter til dem, holder seg oppdatert på samfunn og kultur. Han ler mye og har en selvironi man bare kan missune ham...

Menneske er mer enn sin diagnose.

Og jenter forsørger seg selv i dag. Så trygden eller lønnen får du ha i fred :-)

har en kamerat som er manisk/depressiv.

Han er feit, trygdet og temmelig sprø i perioder.

Men han er ufattelig sjarmerende, har mange interesser, som trening, dans, friluftsliv, maling mm...

Jenter faller som fluer!

Han snakker med dem, lytter til dem, holder seg oppdatert på samfunn og kultur. Han ler mye og har en selvironi man bare kan missune ham...

Menneske er mer enn sin diagnose.

Og jenter forsørger seg selv i dag. Så trygden eller lønnen får du ha i fred :-)

Bra innlegg, Sitronmelisse!

Det er slettes ikke helt enkelt å slite psykisk og skulle få til et samliv. Men det er veldig viktig å ikke la diagnosen bli altoppslukende og hele identiteten. Tenk først på hvem du egentlig er, ikke om du er schizofren eller bipolar.

Ikke presenter deg først og fremst med diagnose, men alle dine kvaliteter og ressurser - for det har vi alle! :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...