Gå til innhold

Sovner på dagen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke kontrolere døgnrytmen i det heletatt :(

Enten så får jeg ikke sove på nettene. Blir sittende oppe med PC/TV til kroppen er utslitt.. Legger jeg meg for og sove så kommer det for mange tanker..

I det siste - når jeg først får en normal døgnrytme .. så har jeg lagt meg midt på dagen...det er jo så teit...

Før så har jeg jo klart og holde normal døgnrytme i ett par dager etter jeg hadde snudd den riktig vei.. men i de siste måndene..

Blir så sliten rundt 14-16, og alt er bare kjedelig/ et ork... ingenting og være våken for liksom.. også blir jeg trøtt og vil legge meg.. Og gir etter...

Jeg har vært mye ute... ALTSÅ...."mye ute" i at jeg pleier og være ute ca 1 time hver dag, hvor jeg sykkler eller går..

Spiser forholdsvis variert tror jeg, kanskje ikke nok, men går ikke rundt sulten i allefall..

Kan ikke si jeg føler meg sund, men vet ikke helt hvordan det er og være sånn frisk..kanskje jeg er det vet ikke.

Men...hvorfor blir jeg så sliten midt på dagen, det passer aldri og ikke ha kontroll over døgnrytmen, men nå er det snart legetimeeeee og jeg vil klare dette..

Kommer aldri til og gå hvis jeg ikke får kontroll over døgnrytmen den dagen!!

Ville vært så leit og skuffe dem med og ikke møte opp på grunn av dette... hvis jeg føler meg helt jævlig så er det så hardt og gå ut..!

Skulle hatt en garanti for og klare og sove riktig natten før legetimen, men jeg ser ikke åssen det skal gå... uff og uff, akk og vee!!! hehe... =)

Hei! *ut i nattemørket og kjøpe røyk...* .o

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvorfor du har postet dette på psykiatri men du er nok bare en veldig typisk B-menneske. Jeg er akkurat som deg, har veldig problemer med døgnrytmen.. er leeenge oppe om natten og blir veldig trøtt rundt 17 tiden på dagen, også sover jeg kanskje litt også er natten "ødelagt" igjen. Jeg har bare lært meg å leve med det, og bruker nettene til å lese til studiene.

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvorfor du har postet dette på psykiatri men du er nok bare en veldig typisk B-menneske. Jeg er akkurat som deg, har veldig problemer med døgnrytmen.. er leeenge oppe om natten og blir veldig trøtt rundt 17 tiden på dagen, også sover jeg kanskje litt også er natten "ødelagt" igjen. Jeg har bare lært meg å leve med det, og bruker nettene til å lese til studiene.

Tenkte ikke over det engang.. pleier bare alltid og skrive her inne.

hmm.. Jeg bruker kanskje psykiatri forumet litt for mye som dagbok..

Sorry! Men det gjør veldig godt og skrive her inne iblandt da.

Håper dere ikke mener jeg spammer eller no sånt for da må jeg skjerpe meg..

Er på en måte litt "tryggere" her inne en de andre forumene. Folk og snakke med er ikke noe jeg har, så det blir vel litt rot fra meg iblandt her inne ;)

Slo meg når du spurte om hvorfor jeg skrev dette her inne at jeg tror jeg lurer på om jeg er deprimert også.

Men det skulle kanskje være en selvfølge etter lang tids isolasjon, vet ikke..

Så et programm for ikke så lenge siden om noen som fikk en elektrode implantet i hodet dems, som gav en del av hjernen dems et lite elektronisk støtt et par ganger om dagen.

Et bilde av en som var deprimert der av at hun krabber i sengen midt på dagen har brent seg litt inn i hodet mitt. Så nå undret jeg.

Er vel ganske forrundrert over hele depresjon biten også fordi jeg var innlagt som tenåring i ett år, med at innleggelses grunnen da var "depresjon" noe jeg ikke følte jeg var på den tiden.

Husker ikke om jeg ble forklart hva depresjon var da. Men jeg nektet i allefall iherdig over at jeg var deprimert, og sto vel ganske fast der og fikk ikke så mye ut av innleggelsen.

Tror jeg forbinnet depresjon med og være trist og lei seg, noe jeg ikke mente jeg var.

Husker ikke om jeg ble forklart hva depresjon faktisk var, og er vel ganske usikker på hva det innebærer idag også..hmm

Jeg var i allefall den mest aktive, og mest "med aktivitetene" av oss som var innlagt der mente jeg. Og ble vel til at jeg følte det urettferdig og satt meg inn i et mindset til og protesterer på alt av "sykdom" de mente jeg kunne ha..

Satt meg imot "post-traumatisk stress syndrom" og nektet for deg også når jeg ble utskrevet.. Som var det siste jeg hørte de mente var "feil" med meg på den tiden..

Oops.. sorry, nå babbler jeg igjen...!! diary @ dol.. zz :)

Forventer ikke svar på "tullet" mitt altså!!! :)

B-Menneske ja.. hmm. kanskje jeg er det da.

Jeg tror ikke jeg har gått og lagt meg midt på dagen før.. bare de siste måndene nå at jeg har vært ganske sliten.

Er det sånn at B-mennesker går og legger seg midt på dagen altså? Jeg trodde det bare var at de sovnet sent på kvelden? (og da stod opp sent, ekstre sliten når man må stå opp tidlig?)

jeg blir i allefall helt slått ut hvis jeg ikke sover på natten. Ansiktet føles som en "murstein" og føler meg sinnsykt stygg og makter ikke gå ut på dagen da ;p

Må ut i regnet og kjøpe røyk.. håpte det ville gi seg mens jeg var i dusjen, men uff.. Regnet hver natt i det siste !! :P

Skal jo SNØ i desember!!! ;)

Babble babble.. jeg skriver og jeg skriver.. sorry ;)

Skrevet

jeg har forsøkt å legge meg 4 ganger allerede, men i natt er det håpløst. jeg mener..det kan jo umulig ha noe med den 3 timers lange høneblunden jeg hadde på ettermiddagen å gjøre..?

Skal vi danne en forening?

Skrevet

jeg har forsøkt å legge meg 4 ganger allerede, men i natt er det håpløst. jeg mener..det kan jo umulig ha noe med den 3 timers lange høneblunden jeg hadde på ettermiddagen å gjøre..?

Skal vi danne en forening?

Definitivt!!

Hvordan ser du for deg foreningen?

Skal det jobbes for sammfunnsforranding - Et respektabelt liv for Nattfolket. Hvorfor skal medlemmene måtte fortsette og finne seg i situasjonen at alt er steng og alle sover midt på svarte natta?

Det er jo uhørt og ødelegger for så mange når de bekymringsløse sover - mens andre stusser neglene alene. Respektløst er det!

Vi må lenke oss fast til stortinget og forlange at alle forrandrer seg!

Eller tenkte du på en litt mildere lobby virksomhet? Kanskje litt smøring må til..hmm..

debatt !

Kanskje vi kommer på holmgang hvis vi slenger litt med leppa i media.. alle midler må brukes for litt PR..!

(Oi, jeg orker ikke prøve og legge meg engang, virker så nytteløst når man netopp våknet liksom! :)

Skrevet

Definitivt!!

Skal det jobbes for sammfunnsforranding - Et respektabelt liv for Nattfolket. Hvorfor skal medlemmene måtte fortsette og finne seg i situasjonen at alt er steng og alle sover midt på svarte natta?

Det er jo uhørt og ødelegger for så mange når de bekymringsløse sover - mens andre stusser neglene alene. Respektløst er det!

Eller tenkte du på en litt mildere lobby virksomhet? Kanskje litt smøring må til..hmm..

debatt !

Kanskje vi kommer på holmgang hvis vi slenger litt med leppa i media.. alle midler må brukes for litt PR..!

(Oi, jeg orker ikke prøve og legge meg engang, virker så nytteløst når man netopp våknet liksom! :)

Kjøpte meg nugatti, Nam nam, så godt det er, har ikke smakt det på mange mange år ;)

Er jo som sjokoladekake! :)

Skrevet

Definitivt!!

debatt !

hahaha! mildere? Nei er du gal, vi må kjempe med alle midler! Alt må være åpent. Hele tiden!

Vender tilbake til sengen jeg skal opp om 3 timer, dette kan bli festlig.

Takk gud for heavy make up!

Skrevet

Kjøpte meg nugatti, Nam nam, så godt det er, har ikke smakt det på mange mange år ;)

da kommer karius og tar deg!

Gjest Den fete på fire
Skrevet

Sov godt!

Jeg vil også prøve å finne senga snart.

Skrevet

hahaha! mildere? Nei er du gal, vi må kjempe med alle midler! Alt må være åpent. Hele tiden!

Vender tilbake til sengen jeg skal opp om 3 timer, dette kan bli festlig.

Takk gud for heavy make up!

Da har jeg en ide, litt gerillja, men med midlene våres.(dol'ere) så er alt mulig!!

Vi må infiltrere heimevernet og ta kontroll over FlyAlarmene i landet. Det er en finfin vekkeklokke, etter noen år med blitz klokke vekking på natta så skal vel folket vende seg til en mere fleksibel døgnrytme og ikke ha noen motforestillinger om og jobbe døgnet rundt når vi vinner stortingsvalget om et par år! Og er det noen nølere så har vi alltid sverige på andre siden av grensen... Et par års eksil skal vel får dem på rette tanker tenker jeg!

Natta, dere jenter er heldige.

*sukk* ;)

Skrevet

Sov godt!

Jeg vil også prøve å finne senga snart.

Sov godt :)

Skrevet

da kommer karius og tar deg!

He's allready here.. *svelg* :P

Skrevet

Da har jeg en ide, litt gerillja, men med midlene våres.(dol'ere) så er alt mulig!!

Vi må infiltrere heimevernet og ta kontroll over FlyAlarmene i landet. Det er en finfin vekkeklokke, etter noen år med blitz klokke vekking på natta så skal vel folket vende seg til en mere fleksibel døgnrytme og ikke ha noen motforestillinger om og jobbe døgnet rundt når vi vinner stortingsvalget om et par år! Og er det noen nølere så har vi alltid sverige på andre siden av grensen... Et par års eksil skal vel får dem på rette tanker tenker jeg!

Natta, dere jenter er heldige.

*sukk* ;)

se der ja.. en storveis plan!*knegger*

Skrevet

se der ja.. en storveis plan!*knegger*

Kurrant, da må vi sammles i møtelokalet snarest for og stemme på endringer i vedtektene.

Alle intresserte parter bes møte you know where! :P

Skrevet

Husker jeg riktig nå, du har fått hjelp av psykiatrisk sykepleier til å bestille legetime osv? Og skal hun også være med deg til legen? Går det an å avtale at hun henter deg og at dere drar sammen, og at hun ringer deg en halvtime før hun kommer så du er våken? Om du er trøtt og sliten når du er hos legen tror jeg ikke er så farlig for deg nå, det viktige er at du kommer deg av gårde og omsider treffer legen.

Skrevet

Husker jeg riktig nå, du har fått hjelp av psykiatrisk sykepleier til å bestille legetime osv? Og skal hun også være med deg til legen? Går det an å avtale at hun henter deg og at dere drar sammen, og at hun ringer deg en halvtime før hun kommer så du er våken? Om du er trøtt og sliten når du er hos legen tror jeg ikke er så farlig for deg nå, det viktige er at du kommer deg av gårde og omsider treffer legen.

Nesten :)

Hun har vært bortreist men kommer tilbake snart, og da skal vi prøve og gå til legen.

Legen og henne har allerede hatt ett møte uten meg tilstede - og blitt enige om og prøve og få til en legetime med meg før jul.

Hun kan ikke hente meg, for jeg klarer ikke kjøre bil..etc.. Og jeg snakker ikke i telefon heller.. (heh..grrr :)

Hadde vært så fint om hun kunne komme til meg, men det går ikke, vil ikke blande inn familien av flere grunner. Eller så hadde vel legen vært her for lenge siden allerede.

Så jeg må komme meg avgårde til disse møtene alene.

Det er så ekstra hardt for meg og klare og dra meg avgårde på en dårlig dag, som jeg får hvis jeg ikke får sove..

Men du har rett, det viktigste er at jeg får møte ham, men er redd for at jeg ikke skal klare det..pga av angst og alt dette - og det blir så ekstra ille når jeg ikke har fått sove - blir så vannskelig og kortere vei til og gi opp.

Så er engstelig for og ikke møte opp, at alt blir planlagt og jeg ikke kommer ville være surt..

Uff, jeg er vel feig, men er så tøft dette for meg..

Skrevet

Nesten :)

Hun har vært bortreist men kommer tilbake snart, og da skal vi prøve og gå til legen.

Legen og henne har allerede hatt ett møte uten meg tilstede - og blitt enige om og prøve og få til en legetime med meg før jul.

Hun kan ikke hente meg, for jeg klarer ikke kjøre bil..etc.. Og jeg snakker ikke i telefon heller.. (heh..grrr :)

Hadde vært så fint om hun kunne komme til meg, men det går ikke, vil ikke blande inn familien av flere grunner. Eller så hadde vel legen vært her for lenge siden allerede.

Så jeg må komme meg avgårde til disse møtene alene.

Det er så ekstra hardt for meg og klare og dra meg avgårde på en dårlig dag, som jeg får hvis jeg ikke får sove..

Men du har rett, det viktigste er at jeg får møte ham, men er redd for at jeg ikke skal klare det..pga av angst og alt dette - og det blir så ekstra ille når jeg ikke har fått sove - blir så vannskelig og kortere vei til og gi opp.

Så er engstelig for og ikke møte opp, at alt blir planlagt og jeg ikke kommer ville være surt..

Uff, jeg er vel feig, men er så tøft dette for meg..

Jeg tror du klarer å komme deg til legen. Du har forberedt deg godt nå, og virker veldig innstilt på å gjennomføre det. Det kommer til å bli forferdelig slitsomt, men husk at du får mulighet til å slappe av etterpå. I tillegg til følelsen av å ha greid å gjennomføre noe du har jobbet for lenge.

Det kommer til å gå. Lykke til.

Skrevet

Jeg tror du klarer å komme deg til legen. Du har forberedt deg godt nå, og virker veldig innstilt på å gjennomføre det. Det kommer til å bli forferdelig slitsomt, men husk at du får mulighet til å slappe av etterpå. I tillegg til følelsen av å ha greid å gjennomføre noe du har jobbet for lenge.

Det kommer til å gå. Lykke til.

Tusen takk :) *kyrsser fingrene*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...