Gå til innhold

Lettsalta knoker....HAHA!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har verden gått helt av hengslene nå??? Man har jo blitt vant til at knoker blir mindre og mindre salte...salt er jo helsefarlig må vite. Men hvorfor i hute heite selger de det som "lettsalta knoker" når det ikke fins antydning til salt på de????

Vi inviterte til suppemiddag i heimen i går (søndag) 10 mennesker som gleda seg til middag gjennom halve helga. Og hva skjer; jo under tilsmaking av krafta smaker det.....VANN!!! Og etter å ha stått og putra noen timer hvor vann fordamper etc burde det jo være en touch av saltsmak i allefall.....eller???? Å jeg må innrømme, tidens erfaring har gjort meg gjerrig på vannet når knoker skal forvandles til deilig suppe...

Så da var det jo å leite seg gjennom krydderhylla da og finne fram buljongen... Det var jo ikke det man ville servere.....kjøttet smakte og vann!! ÅÅÅÅÅ jeg blir deppa!!!!

Så kjære Gilde, kan dere ikke skrive på pakkene da at Lettsalta betyr at knoka blei oppbevart i rommet ved siden av saltsekken....

Så få vi som ønsker oss salta knoker gå kurs hos noen som kan det....de som levde på 1800 tallet eller no :)

Skrevet

Du skriver ihvertfall godt! Hvorfor ikke sende innlegget til Gilde...?

Fikk meg en god latter, men var samtidig ergelig på dine vegne, må vite.

Skrevet

Jeg kokte suppe i høst på lettsaltede knoker, men vannet dem ut litt først og enda var dem mere enn nok salte. Har aldri vært utsatt for det du skriver, men har ikke kjøpt Gilde sine. Nydelig med suppe på knoker forresten, masse gode grønnsaker oppi, ikke minst kålrot.

Skrevet

Du skriver ihvertfall godt! Hvorfor ikke sende innlegget til Gilde...?

Fikk meg en god latter, men var samtidig ergelig på dine vegne, må vite.

Jeg har vært inne på tanken, men kom fram til at det kanskje var litt teit...MEN du overbeviste meg :)

klem på deg!!!

Skrevet

Jeg har vært inne på tanken, men kom fram til at det kanskje var litt teit...MEN du overbeviste meg :)

klem på deg!!!

Tusen takk! Det er bedre å si i fra enn bare å ergre seg...

Masse klemmer tilbake

Skrevet

Masse klemmer tilbake

Det er jeg enig i, så jeg hadde vel tatt kontakt etterhvert :) for nå kan jeg ikke huske sist jeg vanna ut ei knoke.....

• 2 måneder senere...
Skrevet

Masse klemmer tilbake

Tenkte bare jeg skulle fortelle at jeg sendte mail til Gilde etter av vi tasta her....HAR ikk hørt et kløyva ord fra dem :(

Skrevet

Feilpakka. Det skjer rett som det er. Karbonade var medisterdeig og omvendt her om dagen. MEDISTER DEIG, lenger bort OMME LETT MED SKINKE OG OST. Visste ikke helt om jeg turde å kjøpe noe. De rareste plakater med de underligste skrivefeil dukker stadig opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...