Gå til innhold

Jeg med en stemningslidelse?

Anbefalte innlegg

Nå skjønner jeg ingenting. Plutselig er det snakk om å seponere ssri medisinen jeg har gått på i årevis. Kanskje tom zyprexaen. Jeg spurte legen om han trodde jeg noen gang hadde vært psykotisk og det sa han ja til. Alikevel, skulle han fundere på om et stemningstabiliserende ville være det rette for meg. Jeg skifter riktignok humør ganske ofte, men kan stemninglidelse ligne på ocd og schizofreni som jeg har hatt som diagnoser i årevis?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256829-jeg-med-en-stemningslidelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg skal ikke uttale meg om diagnosen din.

Jeg kan bare si at slike diagnoseskifter forekommer. For ikke lenge siden fikk vi inn en meget ung dame som umiddelbart og entydig ble diagnostisert som bipolar. Hun hadde ligget 18 mnd kontinuerlig innlagt på et annet sykehus med diagnosen schizofreni.

Du har vært her (på DOL) lenge og har skrevet mange innlegg. Det vil ikke forbause meg noe om schizofrenidiagnosen er feil.

Jeg skal ikke uttale meg om diagnosen din.

Jeg kan bare si at slike diagnoseskifter forekommer. For ikke lenge siden fikk vi inn en meget ung dame som umiddelbart og entydig ble diagnostisert som bipolar. Hun hadde ligget 18 mnd kontinuerlig innlagt på et annet sykehus med diagnosen schizofreni.

Du har vært her (på DOL) lenge og har skrevet mange innlegg. Det vil ikke forbause meg noe om schizofrenidiagnosen er feil.

Hm, selv har jeg altid trodd jeg var schizotypal.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...