Gå til innhold

Hvilken diagnose synes NHD jeg burde ha?

Anbefalte innlegg

Gjest Schizofren, hva er det?

Hvilken diagnose synes NHD jeg burde ha? Jeg har ikke skrevet på forumet så lenge, så jeg får fortelle litt om meg selv.

For tiden plages jeg ved at folk snakker om meg. Folk på butikken og sånn... de er liksom imot meg... har angst for å eksponere meg for folk dermed, så lever altså temmelig isolert.

De kan snakke i koder... om de snakker i insekter feks så tolker jeg det dithen at de mener meg, siden jeg er så ekkel eller at jeg er et skadedyr (siden jeg er sykemeldt...(trygd)).

Det kan også være en slags forvrengning av det de sier... folk som snakker langt unna er det vanskelig å høre hva sier ikke sant, så danner jeg meg forestillinger om hva de sier. Det er bare negative ting.

Før i tiden var dette mye verre, jeg er sikkert blitt bedre av antipsykotiske medikamenter. Da opplevde jeg at de snakket om meg på debattprogrammene. Det de diskuterte var om jeg skulle straffes.

SÅ ille har jeg ikke hatt det i flere år, dette varte kanskje et år ellernoe... men resten av det jeg har fortalt om har vart i kanskje 5 år.

Har ellers veldig lite energi til å gjøre ting... ligger vel for det meste i sengen egentlig.

Men om det er noe jeg foretar meg så er det ikke sosiale ting, sånn som å dra på byen feks... det klarer jeg ikke... jeg hater å møte folk, vil helst bare være for meg selv hele tiden, så jeg slipper dem... men det blir jo også skikkelig ensomt også da.

Vet ikke om noe mer å fortelle jeg, men har vært snakk om schizofreni helt siden jeg kom inn i psykiatrien.

Antar at jeg for tiden er mest plaget med negative symptomer (tilbaketrekning), selv om jeg også har positive (denne omfattende selvhenføringen)...

Er veldig usikker ovenfor det motsatte kjønn, det er jo vanlig for schizofreni.

Men hva tror du? Det ville ikke overaske meg at om du sa schizofreni, men jeg tror vel egentlig ikke jeg er hardt nok rammet til å få denne diagnosen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256860-hvilken-diagnose-synes-nhd-jeg-burde-ha/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...