Gå til innhold

selvskading-jernmangel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest jenta i 20 åra

Når jeg blir veldig depressiv og kutter mye har det hendt flere ganger at de har måttet gi meg både b12 sprøyter og jerntabletter.

Kanskje du skal be om en blodprøve for å sjekke status for blodprosent og jern?

Hilsen

takk for svar!!

jeg vet at jeg har lite jern og B12, så ma få tabletter og sprøyter. Men jeg lurer på hva som er grunnen til at disse verdiene går ned. Så da lurte jeg på om det kunne være selvskadingen, men jeg synes ikke selv jeg mister mye blod.

Caloni Makaroni

Det er vanlig at kvinner i fruktbar alder har en viss grad av jernmangel. Det er blant annet fordi vi mister en del blod under menstruasjon. Det at du kutter deg har kanskje litt å si, men med mindre du blør veldig, så er det antakelig irrelevant. Et godt kosthold er viktig for å opprettholde normale verdier av både jern og B12.

takk for svar!!

jeg vet at jeg har lite jern og B12, så ma få tabletter og sprøyter. Men jeg lurer på hva som er grunnen til at disse verdiene går ned. Så da lurte jeg på om det kunne være selvskadingen, men jeg synes ikke selv jeg mister mye blod.

Nå vet verken jeg hvor ofte du kutter eller hvor mye du blør, men mister du en del blod jevnlig, og har gjort det en stund, kan det være årsaken, men det trenger ikke å være det.

Det kan like gjerne være kostholdet ditt, store menstruasjonsblødninger eller andre ting.

Håper du finner utav det =)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...