Gå til innhold

Hvorfor må noen brette ut livet sitt på jobb?

Anbefalte innlegg

Gjest j. nilsen
Skrevet

Jobber sammen med ei dame, som bretter ut alt som skjer i livet - når hun er på jobb. Hun og mannen sliter i ekteskapet og hun forteller alt til den minste detalj.

Hva kommer det av at enkelte ikke har sperrer på hva de skal si og hva de ikke skal si?

Dama er forøvrig svært nebbete og tynnslitt i nervene, og jeg fatter ikke at hun er på jobb i det hele tatt..

Gjest Et tipss
Skrevet

Hun har antagelig ikke nære venner eller andre personer å ta opp sine problemer med. Råd henne til å gå til lege for å få hjelp.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Noen har bare vesentlige mangler i sitt sjelsliv eller sin oppdragelse.

Slik er det bare - dessverre.

Skrevet

Hun har antagelig ikke nære venner eller andre personer å ta opp sine problemer med. Råd henne til å gå til lege for å få hjelp.

Huff...Det er så typisk norsk å tenke at "man skal ikke bry andre med problemene sine".

Hvorfor skal man fly til legen med absolutt alt??

Kan ikke medmennesker bry seg om hverandre og være til hjelp for hverandre lenger?

(Selv om man "bare" er kollegaer)

Nå vet jeg jo ikke hvor irriterende denne damen er, så jeg skal ikke uttale meg for mye... Jeg ville bare prøve å sette en annen vinkel på det.

For det norske samfunnet begynner å bli veldig kjølig syns jeg.

Hadde dette vært i Russland hadde ikke dette vært noe rart i det hele tatt.

Der er sånt helt vanlig.

ylvali1365381015
Skrevet

Huff...Det er så typisk norsk å tenke at "man skal ikke bry andre med problemene sine".

Kan ikke medmennesker bry seg om hverandre og være til hjelp for hverandre lenger?

Nå vet jeg jo ikke hvor irriterende denne damen er, så jeg skal ikke uttale meg for mye... Jeg ville bare prøve å sette en annen vinkel på det.

Der er sånt helt vanlig.

Enig med deg!

Gjest j.nilsen
Skrevet

Der er sånt helt vanlig.

En av mine kollegaer, er faktisk fra øst-Europa, og hun sier at i hennes hjemland snakker de ut om slike ting. Likevel har hun tilpasset seg en norsk kultur, der man jobber når man er på jobb, og snakker helst med gode venner , familie, psykolog etc. Hun er faktisk den som irriterer seg mest over hun som plaprer slik. Selv er jeg fryktelig oppgitt, kunne aldri fallt meg inn å sitte og fortelle om mannens utroskap på jobb, eller om hvor dårlg sexlivet er, eller hvor mye man krangler...syns det er hårreisende! men det er min mening.

Skrevet

En av mine kollegaer, er faktisk fra øst-Europa, og hun sier at i hennes hjemland snakker de ut om slike ting. Likevel har hun tilpasset seg en norsk kultur, der man jobber når man er på jobb, og snakker helst med gode venner , familie, psykolog etc. Hun er faktisk den som irriterer seg mest over hun som plaprer slik. Selv er jeg fryktelig oppgitt, kunne aldri fallt meg inn å sitte og fortelle om mannens utroskap på jobb, eller om hvor dårlg sexlivet er, eller hvor mye man krangler...syns det er hårreisende! men det er min mening.

Hvis denne dama faktisk ER helt på tur, og totalt blottet for sosial intelligens, så skjønner jeg også at det oppleves problematisk (eller pinlig...)

Og visse intime ting, som sex, passer det seg ikke å sitte å plapre ut om til alle og enhver.

Skrevet

Hvis denne dama faktisk ER helt på tur, og totalt blottet for sosial intelligens, så skjønner jeg også at det oppleves problematisk (eller pinlig...)

Og visse intime ting, som sex, passer det seg ikke å sitte å plapre ut om til alle og enhver.

Uff - minner meg om en frisør jeg brukte en periode. Hun la ut om sexlivet sitt.... :-(

Jeg hadde da ingen interesse av å vite noe som helst om det!

Skrevet

Uff - minner meg om en frisør jeg brukte en periode. Hun la ut om sexlivet sitt.... :-(

Jeg hadde da ingen interesse av å vite noe som helst om det!

Geez... Så pinlig.

Da hadde jeg bytta frisør fort!

Da jeg skrev mitt første innlegg på denne tråden, så var det overhodet ikke sex-prat jeg siktet til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...