Gå til innhold

abilify og mareritter+søvnløshet-NHD

Anbefalte innlegg

Gjest Hva kan dette være?

Siden jeg begynte med abilify, har jeg hatt sterk angst. trappet fra 10mg til 5mg og det ble litt bedre, men sliter fremdeles mye med hyppige oppvåkninger, mareritt og kaldsvette om natta. Våkner ca hver annen time og nå er jeg utslitt. har vært sånn ca en måned.

går på serequel 275mg pga denne uroen, også. om kvelden tar jeg også 3 atarax for å forlenge søvnen og 125mg sereqel, men ser ikke ut til å virke.

tar 20mg cipralex, 100mg topimax.

Hva kan denne kavingen, og svettingen, marerittene og oppvåkningene komme av? Er sterk uro, i og med at jeg våkner tross mye sovemedisiner. takker for svar.

Fortsetter under...

Gjest god søvn er viktig

Jeg hadde groteske mareritt da jeg brukte seroquel! Hver natt i fem år var et helvete, men det forsvant gradvis med nedtrappingen.

Har snakket med flere andre som har samme erfaring på seroquel. Kan du kanskje be om å få bytte til noe annet?

Gjest Mechilah

Uff da,dette var ikke bra,stakkars deg :(

Abilify virker vel ulikt fra person til person,jeg tar 20mg abilify og 40mg fluoxetin,nå sover jeg om nettene,det gjorde jeg ikke før.

Det kan ikke være de andre medisinene som gjør det da?

Man kan jo få mareritt av sovemedisin.

Jeg hadde groteske mareritt da jeg brukte seroquel! Hver natt i fem år var et helvete, men det forsvant gradvis med nedtrappingen.

Har snakket med flere andre som har samme erfaring på seroquel. Kan du kanskje be om å få bytte til noe annet?

Det var litt interessant, fordi marerittene begynte omtrent da jeg gikk ganske mye opp i dose på sereqel..takk for at du sa fra!

Uff da,dette var ikke bra,stakkars deg :(

Abilify virker vel ulikt fra person til person,jeg tar 20mg abilify og 40mg fluoxetin,nå sover jeg om nettene,det gjorde jeg ikke før.

Det kan ikke være de andre medisinene som gjør det da?

Man kan jo få mareritt av sovemedisin.

Det står selvsagt ikke i felleskatalogen, og da ER det IKKE de andre medisinene som gjør det, ifølge behandler. Men det startet omtrent da jeg gikk opp i dose på sereqel. Og det er ganske fælte drømmer. Sånn at jeg er skjelven og redd når jeg våkner.

Gjest god søvn er viktig

Det var litt interessant, fordi marerittene begynte omtrent da jeg gikk ganske mye opp i dose på sereqel..takk for at du sa fra!

Skulle ønske noen hadde sagt fra til meg, men dette fant jeg ut selv. Men hvis jeg kan hjelpe andre med min erfaring, er det også bra.

Annonse

Gjest milliee

venninne fikk mareritt av seroquel..

selv fikk jeg angst av zeldox.

det er medisiner som kan gi ulike bivirkninger.

jeg rører ikke anti psykotika mer, men noen trenger dem. Men må jo slippe å ha det sånn. Fins andre typer å prøve.

venninne fikk mareritt av seroquel..

selv fikk jeg angst av zeldox.

det er medisiner som kan gi ulike bivirkninger.

jeg rører ikke anti psykotika mer, men noen trenger dem. Men må jo slippe å ha det sånn. Fins andre typer å prøve.

Jeg fikk angst av 10 mg abilify, men nå lurer jeg på om angsten jeg har og søvnløsheten kommer av de 5 mg jeg går på. Og marerittene kommer av seroquelen. Skikkelig ond sirkel med andre ord, for tror jeg må ta "mye" seroquel pga angst, men så kommer egentlig angsten pga abilifyen og så får jeg bare mareritter.

Hva gjør jeg for å få legene til å forstå dette.

Gjest Mechilah

Det står selvsagt ikke i felleskatalogen, og da ER det IKKE de andre medisinene som gjør det, ifølge behandler. Men det startet omtrent da jeg gikk opp i dose på sereqel. Og det er ganske fælte drømmer. Sånn at jeg er skjelven og redd når jeg våkner.

Du kjenner deg best selv,og mener du det er de pillene,så er det sikkert det,samme hva legen sier :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...