Gå til innhold

Til dere som går på antipsykotika

Anbefalte innlegg

Gjest Mechilah
Skrevet

Føler dere en uro?

Jeg går på det og føler meg liksom urolig inni meg,selv om jeg er roligere psykisk osv..er jeg urolig fysisk.

Lurer på om dere føler på dette,og om det vil gå over?

Har gått på det noen mnd nå--

optimisten1365380986
Skrevet

Jeg bruker AD men blir ikke urolig av den, blir heller roligere. Problemet mitt er at vekten øker av alt jeg bruker.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg blir urolig av AP, men jeg går for tiden på en liten cocktail av medisiner så det er ikke lett å si.

Jeg gikk på en for høy dose AP en stund og da ble jeg deprimert, forvirret, fikk angst og annet småtteri. Men jeg tror ikke uro var fremtredende da heller.

Desverre opplever også jeg at vekten går oppover.

Gjest Mechilah
Skrevet

Jeg bruker AD men blir ikke urolig av den, blir heller roligere. Problemet mitt er at vekten øker av alt jeg bruker.

Dumt at vekten øker..

Gjest Mechilah
Skrevet

Jeg tror ikke jeg blir urolig av AP, men jeg går for tiden på en liten cocktail av medisiner så det er ikke lett å si.

Jeg gikk på en for høy dose AP en stund og da ble jeg deprimert, forvirret, fikk angst og annet småtteri. Men jeg tror ikke uro var fremtredende da heller.

Dumt at vekten øker..

Kanskje jeg ikke burde ha antipsykotika da,siden jeg blir urolig av dem,hmf...dere gjør jo ikke det.

optimisten1365380986
Skrevet

Dumt at vekten øker..

Kanskje jeg ikke burde ha antipsykotika da,siden jeg blir urolig av dem,hmf...dere gjør jo ikke det.

Kanskje en annen type vil være bedre for deg. Jeg har brukt mange forskjellige AP og alle har forskjellige bivirkninger på meg. Men dette med vekten er standard på nesten alle, tror jeg, ihverfall for meg. Men nå har nå jeg lett for å legge på meg til vanlig også da. Blir ikke noe bedre med denne voldsomme appetitten her.

Men uro kan jeg ikke huske jeg har fått av noen type.

optimisten1365380986
Skrevet

Finnes det i hele tatt noe AP man ikke legger på seg av?

Gjest Mechilah
Skrevet

Kanskje en annen type vil være bedre for deg. Jeg har brukt mange forskjellige AP og alle har forskjellige bivirkninger på meg. Men dette med vekten er standard på nesten alle, tror jeg, ihverfall for meg. Men nå har nå jeg lett for å legge på meg til vanlig også da. Blir ikke noe bedre med denne voldsomme appetitten her.

Men uro kan jeg ikke huske jeg har fått av noen type.

Jeg tar abilify,det skal man visst ikke legge på seg av,ikke av zeldox heller.

Går på nedtrapping på vival også,mulig det er det som forårsaker uroen,men føler det er antipsykotikaen---jaja,phu,ubehagelig er det i alle fall.

optimisten1365380986
Skrevet

Jeg tar abilify,det skal man visst ikke legge på seg av,ikke av zeldox heller.

Går på nedtrapping på vival også,mulig det er det som forårsaker uroen,men føler det er antipsykotikaen---jaja,phu,ubehagelig er det i alle fall.

Nedtrapping av vival kan gi sterk angst og uro ihvertfall. Det har jeg prøvd. Men det gikk over etter noen dager, kanskje en uke. Skal spørre legen min om jeg kan få zeldox istedet. Abilify har jeg prøvd, fikk masse bivirkninger av den også. Rakk vel ikke å bruke den så lenge at vekten økte ;)

Gjest Mechilah
Skrevet

Nedtrapping av vival kan gi sterk angst og uro ihvertfall. Det har jeg prøvd. Men det gikk over etter noen dager, kanskje en uke. Skal spørre legen min om jeg kan få zeldox istedet. Abilify har jeg prøvd, fikk masse bivirkninger av den også. Rakk vel ikke å bruke den så lenge at vekten økte ;)

Lykke til med å prøve zeldox da :)

Har holdt på å nedtrappe på vival i flere mnd.så dette tar sin tid..usj..

optimisten1365380986
Skrevet

Lykke til med å prøve zeldox da :)

Har holdt på å nedtrappe på vival i flere mnd.så dette tar sin tid..usj..

Lykke til du også!

Gjest this is a signature
Skrevet

Hva går du på, og hvilken dose tar du?

Gjest Mechilah
Skrevet

Hva går du på, og hvilken dose tar du?

Abilify,tar 20 mg jeg-

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Abilify,tar 20 mg jeg-

Det er en uvanlig høy dose Abilify. Ikke uvanlig at det gir uro.

Rask nedtrapping av benzo gir også oftest uro i mange måneder.

Gjest Mechilah
Skrevet

Så da bør jeg gå på en mindre dose da?

Blir snart gal av dette her..

Gjest Mechilah
Skrevet

Fikk høy dose pga at jeg fremdeles hadde "hallusinasjoner"

Det med vivalene må vel gå over snart,har jo tre piller på 2mg jeg kan fordele utover dagen,men det hjelper ikke.

Har begynt å ty til litt alkohol nå,for jeg er så urolig..bare litt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Så da bør jeg gå på en mindre dose da?

Blir snart gal av dette her..

Da preparatet kom på markedet, anbefalte produsenten 15 mg som standarddose.

Etter en tid fikk en erfaringer, og standarddose ble senket til 10 mg.

Jeg kan ikke vite hvilken dose som er riktig for deg. Det finnes personer som bryter ned medikamenter raskere enn andre eller som av andre årsaker trenger høyere doser.

Dog tør jeg å si at du bør diskuterer dosen med din psykiater. For høy dose kan være årsak til angst og uro. Kanksje bør det gjøres en serumkonsentrasjonsmåling.

PS. Jeg observerer at medisinen også har hatt meget positive effekter på deg.

Gjest Mechilah
Skrevet

Da preparatet kom på markedet, anbefalte produsenten 15 mg som standarddose.

Etter en tid fikk en erfaringer, og standarddose ble senket til 10 mg.

Jeg kan ikke vite hvilken dose som er riktig for deg. Det finnes personer som bryter ned medikamenter raskere enn andre eller som av andre årsaker trenger høyere doser.

Dog tør jeg å si at du bør diskuterer dosen med din psykiater. For høy dose kan være årsak til angst og uro. Kanksje bør det gjøres en serumkonsentrasjonsmåling.

PS. Jeg observerer at medisinen også har hatt meget positive effekter på deg.

Bra du observerer det da,at det har vært positivt :)

Men vet ikke jeg...

Skal ta det opp med psykologen min dette med dose,de tok blodprøver av meg da jeg var innlagt,de sa jeg låg "på grensen"....et eller annet med blodet...da jeg gikk på 15mg,så jeg kunne øke sa legen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...