Gå til innhold

NHD: Blir du noen gang lei?

Anbefalte innlegg

optimisten1365380986

Blir du noen gang så lei av en pasient at du viser det med ord og uttrykk? Hvis noen maser for mye mener jeg?

Legen min er for tiden meget kort (i motsetning til før) og lite hyggelig ovenfor meg. Skal innrømme at det har blitt endel mas pga medisiner i det siste, men det er noe jeg ikke kan noe råd for.

Sist jeg ringte lo h"n lenge av meg og jeg ble ikke tatt på alvor. Har ikke vært så syk på veldig lenge da jeg ringte, og nå tørr jeg ikke ta kontakt med h"n. Er redd for å bli avvist på nytt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257086-nhd-blir-du-noen-gang-lei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

bytt lege. Det hadde jeg gjort. De får trossalt betalt for å jobben, og da må de ta det som følger med. Mange leger er utrolig sløve, spes almenleger. Min egen feks bruke2 min på meg, enda jeg er der ca 4 ganger i året bare. Jeg har planer om å bytte.

optimisten1365380986

bytt lege. Det hadde jeg gjort. De får trossalt betalt for å jobben, og da må de ta det som følger med. Mange leger er utrolig sløve, spes almenleger. Min egen feks bruke2 min på meg, enda jeg er der ca 4 ganger i året bare. Jeg har planer om å bytte.

Ja, har tenkt lenge på å bytte, men så er det hvem man får istedet. Men tilliten til den legen jeg har er brutt, tror ikke jeg blir trygg på h"n igjen. Når du er så syk at du nesten roper og du blir ledd av, så får du ikke lyst på noen videre kontakt.

optimisten1365380986

Ja, det hander jeg blir både lei og svært lei.

Om jeg mener at dette kun skyldes pasienten og ikke noe ved meg selv, tar jeg opp med pasienten hva jeg synes er urimelig.

Det hørtes litt mere redelig ut. Hadde satt stor pris på å bli fortalt hva jeg gjør galt og hvordan ting kan bli bedre, istedet for å bli ledd mitt opp i "trynet."

Annonse

Ja, har tenkt lenge på å bytte, men så er det hvem man får istedet. Men tilliten til den legen jeg har er brutt, tror ikke jeg blir trygg på h"n igjen. Når du er så syk at du nesten roper og du blir ledd av, så får du ikke lyst på noen videre kontakt.

Latter er ikke alltid vondt ment. Noen ganger kan man forsøke å bruke humor for ufarliggjøre ting som oppleves som vanskelig.

Bestill ny time hos legen og ta opp akkurat det du skriver om her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...