Gå til innhold

Må gjøre noe men hva

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke til å gå i terapi så jeg lurer på om jeg må gjøre noe drastisk. Det føles som jeg må gjøre noe. Flytte, stenge meg inne helt til jeg har blitt et bedre menneske, slutte med alle medisiner, sulte osv- for kanskje jeg har det for bra til å innse at jeg må gjøre noe. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er så fortvilet over meg selv at jeg ikke klarer det. Akkurat som at jeg tar livet av meg selv veldig sakte fordi jeg allerede har gitt opp. Skulle ønske jeg ikke var så innigranskauen sta. Hva skal jeg gjøre for å knekke meg selv??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257274-m%C3%A5-gj%C3%B8re-noe-men-hva/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke blir jeg psykotisk og går inn i min egen verden. Ikke kan jeg dø fordi jeg er redd for å dø.

Hvor går man fra her?

Du har i hvert fall utelukket de "verste" mulighetene. Det er da noe.

Du er sta, sier du. Det tror jeg så gjerne. Kan du prøve å snu den staheten til å arbeide for deg i stedet for mot deg?

Går du i terapi? Har du i tilfelle tatt opp dette i terapien?

Du har i hvert fall utelukket de "verste" mulighetene. Det er da noe.

Du er sta, sier du. Det tror jeg så gjerne. Kan du prøve å snu den staheten til å arbeide for deg i stedet for mot deg?

Går du i terapi? Har du i tilfelle tatt opp dette i terapien?

Takk for godt svar. Da holdt jeg ut denne kveldn. Jeg prøver det også slutter jeg med medisiner og ser om jeg kan få meg til å "våkne opp".

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er ikke så viktig hva aktiviteten går ut på for å bedre en depresjon.

Jevn døgnrytme, stå opp i riktig tid om morgenen, jevnlig mosjon. Gjøre dagliglivets oppgaver. Alt dette er god depresjonsbehandling.

Annonse

Jevn døgnrytme, stå opp i riktig tid om morgenen, jevnlig mosjon. Gjøre dagliglivets oppgaver. Alt dette er god depresjonsbehandling.

men jeg er ikke deprimert

Prøver du å si at jeg er deprimert???????

Annonse

Beklager...

Hva er problemet?

Problemet er at jeg er veldig fortvilet og forbannet for at alt går til helvette. Jeg jobber mot meg selv. Jeg klarer ikke komme videre i terapien fordi jeg er håpløs. Jeg vet ikke hvordan jeg skal holde ut. Jeg må slutte med medisiner fordi det kanskje er fordi jeg ikke er bevisst nok til å skjønne at jeg har alvorlige problemer jeg må gjøre noe med. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få klart å gjøre noe med dem, og hvordan jeg skal holde ut å vente fordi jeg er så fortvilt og forbannet.

Sa at hvis jeg ikke klarer det, hvorfor kommer du hit da?

Mener du det? Da forstår jeg at du er fortvilet! endte det er, eller fikk du noen som helst hjelp? Sorry hvis jeg graver nå, men blir sint!

Hvis du føler at du ikke klarer det, så får h*n da for p****hjelpe deg!!

Kjære cath, kjenner deg ikke men har lest mye av det du hr skrevet og jeg lover deg en ting, du er ikke håpløs!

Og staheten din, den kommer til å hjelpe deg. Selvom det ikke kjennes sånn nå!

Mener du det? Da forstår jeg at du er fortvilet! endte det er, eller fikk du noen som helst hjelp? Sorry hvis jeg graver nå, men blir sint!

Hvis du føler at du ikke klarer det, så får h*n da for p****hjelpe deg!!

Kjære cath, kjenner deg ikke men har lest mye av det du hr skrevet og jeg lover deg en ting, du er ikke håpløs!

Og staheten din, den kommer til å hjelpe deg. Selvom det ikke kjennes sånn nå!

Jeg har tatt sovetablett må gå å å legge meg fordi jeg begynner å skrive masse skrivefeil og tolke feil osv. Svarer deg i morgen.

med medisiner altså. For å få bevissheten til å fungere bedre.

Du beskriver jo de fleste symtomer for depresjon...Og du bør ikke slutte med noen medisiner før du har snakket med psykolog, lege eller psykiater.

Å være sta kan også være et tegn på depresjon...

Du blir ikke bedre uten hjelp. Det er sikkert!

Masse klemmer

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...