Gå til innhold

Må gjøre noe men hva

Anbefalte innlegg

Du beskriver jo de fleste symtomer for depresjon...Og du bør ikke slutte med noen medisiner før du har snakket med psykolog, lege eller psykiater.

Å være sta kan også være et tegn på depresjon...

Du blir ikke bedre uten hjelp. Det er sikkert!

Masse klemmer

Hva slags symptomer for depresjon er det jeg beskriver?

*spørrende*

Fortsetter under...

Du beskriver jo de fleste symtomer for depresjon...Og du bør ikke slutte med noen medisiner før du har snakket med psykolog, lege eller psykiater.

Å være sta kan også være et tegn på depresjon...

Du blir ikke bedre uten hjelp. Det er sikkert!

Masse klemmer

Stahet har jeg aldri hørt at er et tegn på depresjon.

Stahet har jeg aldri hørt at er et tegn på depresjon.

Når du nekter å motta en diagnose pga stahet, ka det nettopp være tegn på depresjon...

Om du skulle være litt deprimert, hba er så galt med det? Fornektelse...?

Mener ikke deg noe vondt, men har lest mange innlegg fra deg, og du har det ikke godt!

klem

Takk for godt svar. Da holdt jeg ut denne kveldn. Jeg prøver det også slutter jeg med medisiner og ser om jeg kan få meg til å "våkne opp".

Fint at du holdt ut en kveld til. Det er sånn det går fremover, vet du, en kveld av gangen.

Tror ikke det er noen god idé å slutte med medisiner for å "våkne opp" og innse at du har problemer. Det har du da allerede innsett? På meg virker det som du er deprimert, du er veldig preget av en følelse av håpløshet og ser ingen mulighet for at fremtiden skal bli bedre.

Har du tatt opp med lege/psykolog at du vil slutte med medisiner? Tror ikke dette er noe godt tidspunkt for det. Har du mye å tape på å prøve å fortsette med medisiner en stund til?

Fint at du holdt ut en kveld til. Det er sånn det går fremover, vet du, en kveld av gangen.

Tror ikke det er noen god idé å slutte med medisiner for å "våkne opp" og innse at du har problemer. Det har du da allerede innsett? På meg virker det som du er deprimert, du er veldig preget av en følelse av håpløshet og ser ingen mulighet for at fremtiden skal bli bedre.

Har du tatt opp med lege/psykolog at du vil slutte med medisiner? Tror ikke dette er noe godt tidspunkt for det. Har du mye å tape på å prøve å fortsette med medisiner en stund til?

Jeg skal ta det opp med lege hva jeg tenker..

Takk for svar. Beklager rot i tråden fordi jeg var veldig rotete i hodet i går.

Når du nekter å motta en diagnose pga stahet, ka det nettopp være tegn på depresjon...

Om du skulle være litt deprimert, hba er så galt med det? Fornektelse...?

Mener ikke deg noe vondt, men har lest mange innlegg fra deg, og du har det ikke godt!

klem

Neida, jeg har ikke noe i mot depresjon:-)

Beklager en rotet tråd i går var litt rotete i hodet.

Annonse

Det er ikke så viktig hva aktiviteten går ut på for å bedre en depresjon.

Jevn døgnrytme, stå opp i riktig tid om morgenen, jevnlig mosjon. Gjøre dagliglivets oppgaver. Alt dette er god depresjonsbehandling.

Takk for forslag! :-) og svar

Beklager mye rot i tråden, jeg var veldig rotete i hodet i går, derfor ble det innlegg sendt i hytt og gevær.

Problemet er at jeg er veldig fortvilet og forbannet for at alt går til helvette. Jeg jobber mot meg selv. Jeg klarer ikke komme videre i terapien fordi jeg er håpløs. Jeg vet ikke hvordan jeg skal holde ut. Jeg må slutte med medisiner fordi det kanskje er fordi jeg ikke er bevisst nok til å skjønne at jeg har alvorlige problemer jeg må gjøre noe med. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få klart å gjøre noe med dem, og hvordan jeg skal holde ut å vente fordi jeg er så fortvilt og forbannet.

Cathlin.

Veldig trist å høre hvordan du har det nå. Skulle ønske at du kunne snu alle de negative tankene du har om deg selv, til positive!

Har du opplevd noe vondt utenom det vanlige siden du er så fortvilet nå?

Husk at vi er mange her inne som bryr oss, og skulle ønske vi kunne hjelpe.

Du skal-ikke- knekke deg selv, derimot skal du sette et plaster på sjelen og gi den trøst og mot.

Mange gode klemmer fra

Cathlin.

Veldig trist å høre hvordan du har det nå. Skulle ønske at du kunne snu alle de negative tankene du har om deg selv, til positive!

Har du opplevd noe vondt utenom det vanlige siden du er så fortvilet nå?

Husk at vi er mange her inne som bryr oss, og skulle ønske vi kunne hjelpe.

Du skal-ikke- knekke deg selv, derimot skal du sette et plaster på sjelen og gi den trøst og mot.

Mange gode klemmer fra

Takk for omtanken! :-)

Jeg har vært litt rotete i de siste dagene og hatt blackout. Men nå er jeg på plass igjen tror jeg.

Med å knekke meg selv mener jeg egentlig noe som er bra for meg. Altså knekke meg opp i stedet for å gå rundt å være halv-død.

Håper du har det bra,

hilsen

Mener du det? Da forstår jeg at du er fortvilet! endte det er, eller fikk du noen som helst hjelp? Sorry hvis jeg graver nå, men blir sint!

Hvis du føler at du ikke klarer det, så får h*n da for p****hjelpe deg!!

Kjære cath, kjenner deg ikke men har lest mye av det du hr skrevet og jeg lover deg en ting, du er ikke håpløs!

Og staheten din, den kommer til å hjelpe deg. Selvom det ikke kjennes sånn nå!

Takk for det! :-)

Jeg skal ordne opp. Hadde en dårlig time, og ble veldig rotete i hodet etterpå og fant noen "merkelige" løsninger på problemet.

Men nå tror jeg at jeg har funnet tilbake til foruften igjen.

Uff:-)

Det er ikke så viktig hva aktiviteten går ut på for å bedre en depresjon.

Jevn døgnrytme, stå opp i riktig tid om morgenen, jevnlig mosjon. Gjøre dagliglivets oppgaver. Alt dette er god depresjonsbehandling.

,før jeg legger denne tråden død og begravet, som jeg ikke har fått ut av tankene.

Vil bare gjerne vite om du tenker at jeg er deprimert ut fra hva jeg skriver? Jeg trodde nemlig jeg var ferdig med å være det, og tenker at det meste er min egen feil siden jeg sikkert er personlighetsforstyrret.

Kjempefint hvis du kan svare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...