Gjest Lurer egentlig på om jeg er deprimert, jeg... Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Om man over en lengre periode har scoret høyt på forskjellige depresjonstester på nettet (moderat til alvorlig depresjon), og en psykolog etter flere tester og samtaler er sikker på at du er deprimert og trenger antidepressiva, hva er da sannsynligheten for at dette er feilmedisinering? Jeg skriver ikke fordi jeg er "kverulant", men fordi jeg er usikker på om det er rett medisin (jeg føler ingen bedring etter over en måned på preparatet). Jeg er også sikker på at jeg har følt meg konstant nedstemt i over to uker i strekk... det har svinget mye, nemlig... er ikke dette et krav for at det skal være depresjon? At det er en konstant nedstemthet? 0 Siter
Orio Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Vet psykologen at det svinger mye? Det er stor sannsynlighet for at diagnosen er rett. Er nok mer sannsynlig at du trenger en høyere dose antidepressiva. Har du gått på samme dose hele tiden? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Det er stor sannsynlighet for at dagnosen er riktig og at medisinforsøket var riktig. Dog er det mulig at dosen er for liten eller at nettopp det AD du bruker nå ikke er det riktige for nettopp deg. Av alle som blir satt på AD, er det kun 2 av 3 som blir bra på den første medisinen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.