Gå til innhold

medisin-nhd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg står på 40 mg paroxetin for angstpreget depresjon. Har tatt paroxetin i over 4 år nå. Men nå føler jeg ikke de virker lenger. Har mye gjennombrudd av angst og depresjon. Må nevnes at jeg har hatt en tøff periode på jobb i vår/høst som nå er bra igjen.

Mine spørsmål:

Mitt serumnivå ligger midt på treet.. er det lurt å øke dose ytterligere , eller kan det tenkes at preparatbytte må til?

Avtar effekt når en har stått lenge på medisin?

Er snri preparater mer potente enn ssri? Tenker dai forhold til at de virker på noradrenalin også?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Når det har vært såpass bra for deg, og du kun ligger midt i referanseområdet, må det mest naturlige være å øke dosen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...