Gå til innhold

Hva lager dere av julegaver?

Anbefalte innlegg

Gjest baremei
Skrevet

usen takk for at du krysser fingrene for meg. I morgen starter virkelig innspurten med lesinga. Skal prøve å ikke bli alt for skuffa:p! Resultatet foreligger på onsdag;)

Da satser vi på at du får et godt resultat som du kan feire med bonaqua:)

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pærebrus

6

• laguna1365380434

4

• 4barns mor-77

3

• Mrs. Wallace

2

Skrevet

tusen takk for forklaringen. Nei det er ikke for sent med svaret:)! Jeg skal ikke begynne før onsdag med å lage fler julegaver, denne tiden før det må jeg lese til eksamen, bare jeg får leselysten da:|! Jeg har ikke en vanlig ovn, men hvor varm skal den egentlig være på. Jeg har pizza ovn da, så det går vel på et vis da? Men tusen takk for forklaringen!

Pizzaovn bør vel holde. Tror jeg har det på ca 200 grader, kanskje 10 min? Lenge siden sist, så jeg husker ikke. Det var noen venner fra midtøsten som lærte meg det i sin tid, og da var målene "passelig mye" temperaturen "passelig høy" og steketiden "passelig lenge". Lykke til - både med mandler og eksamen!

Skrevet

Min chilliolje er sånn:

Dekk bunnen av en pen flaske med helpepper i mange farger, rose, svart,hvit..En får kjøpt dette i samme pakke, peppermix eller symfoni eller hva de nå velger å kalle det.

Hvilken olje du bruker er ikke så nøye bare den er god. Jeg pleier, og det er kanskje litt vanskelig å kopiere, å bruke halvparten til 1/3 del av olje jeg har spart fra chillimarinerte hvitløksfed ( den holder seg og er igjen etter at jetg har spist opp båtene..;-) De er forøvrig av merket "sunkissed") og resten en vanlig, god olivenolje. F.eks ICA hr et godt utvalg av gode oljer til en grei pris. Miks og triks som du vil, men det kan bli kræsj om du blander oljer om er laget av forskjellige ting med hverandre. Personlig har jeg oljer fra Høijblanca og Basso akkurat nå, men jeg prøver ut forskjellige og kjøper ikk nødvendigvis de samme gang på gang. :-)

Putt oppi flådde hvitløksfed, (7-8 stykker) f.eks to røde chillier og en grønn eller gul, en pen kvist med rosmarin, og hell oljen oppi og sett på kork. Pent og godt! :-)

Sitronolje, der bare bytter jeg ut chillien med pent kuttede lime og sitronskiver og har heller oppi en kvist med sitronmelisse og en med oregano, ellers er det mye det samme. (Jeg bruker ikke chilliolje, eller rød olje på den da, vanlig blank duger best!;-))

Lykke til! :-)

P.S Hjemmelagede oljer er ferskvare og burde brukes opp hvertfall i løpet av et par måneder, grunnet krydder/chilli etc, og at jeg ikke kan kunsten med å forsegle proft! Bare sånn at du vet det og!

Om du går for vodka variantene er de selvsagt evigvarende og blir bare bedre jo lengre de står!

:-)

Supert! Takk skal du ha. :) Skal prøve ut dette til uken.

Skrevet

hvor kjøper du voksplater til å lage honninglysene? Her er det dårlig utvalg av sånne butikker som jeg vet selger sånt, selv om jeg bor i en stor by.

Voksplatene kjøpte vi på hobbyforretningen her... Var slettes ikke dyrt eller, 129,- for en pakke med 10 plater... Det blir det jo 20 lys av!

Om de ikke har i din lokale hobbyforretning, så kan du bestille på nettet.

Her f.eks:

http://www.dinhobby.no/index.php?ID=179

Kjempemorsomt, og alle barna klarte det selv. (4,7 og 10 år.)

Gjest catiki21
Skrevet

Voksplatene kjøpte vi på hobbyforretningen her... Var slettes ikke dyrt eller, 129,- for en pakke med 10 plater... Det blir det jo 20 lys av!

Om de ikke har i din lokale hobbyforretning, så kan du bestille på nettet.

Her f.eks:

http://www.dinhobby.no/index.php?ID=179

Kjempemorsomt, og alle barna klarte det selv. (4,7 og 10 år.)

Tusen takk for svar og internett adressen du la ved! Jeg tror de har voksplater her jeg bor, men jeg kjører ikke bil, så jeg sykkler noen ganger. Men det er veldig langt. Så best en bestiller tor jeg på nettet. Tusen takk:)!

Skrevet

Tusen takk for svar og internett adressen du la ved! Jeg tror de har voksplater her jeg bor, men jeg kjører ikke bil, så jeg sykkler noen ganger. Men det er veldig langt. Så best en bestiller tor jeg på nettet. Tusen takk:)!

Det går ikke busser da? Begynner kanskje å bli litt snaut med tid og?

Ikke for dèt... Selve produksjonen får dere nok unna på en kveld, så det skulle vel være tid nok enda....

Så de også hadde sånne små søte bier man kan sette på lysene på den nett-siden. Det har de ikke i hobby-forretningen her... Så kanskje jeg skulle kaste meg rundt å bestille litt selv...;)

Gjest catiki21
Skrevet

Det går ikke busser da? Begynner kanskje å bli litt snaut med tid og?

Ikke for dèt... Selve produksjonen får dere nok unna på en kveld, så det skulle vel være tid nok enda....

Så de også hadde sånne små søte bier man kan sette på lysene på den nett-siden. Det har de ikke i hobby-forretningen her... Så kanskje jeg skulle kaste meg rundt å bestille litt selv...;)

jo det går jo busser, men du vet meg å buss;), hehe! Men jeg får enten stikke ut i morgen efta etter eksamen eller bestille fra nettet! Tror det skal være nok av tid enda! Koslig å gjøre sånne ting i adventstida!

Skrevet

Når man snakker om nougat... Hvor kjøper du det?? I vanlig butikk eller spesialbutikk? Elsker sjokolade med nougat, men har aldri sett "ren" nougat på noen butikk.

Litt velutstyrt matvarebutikk (meny - spar?) burde ha nougat. Koster vel en 50-lapp for en kvart kg tror jeg. Og det rekker leeeenge.

:-)

Gjest catiki21
Skrevet

Da satser vi på at du får et godt resultat som du kan feire med bonaqua:)

Hei. Er du her baremei? Jeg har enda ikke fått testet ut den bonaquan du sa jeg burde. Får vel ta med en flaske når jeg går på butikken etterpå. Men sånne ting glømmer jeg når jeg ikke tenker på det på forhånd. Er hvertfall ferdig med alle mine eksamener og det er godt. Skal gi deg svar når jeg får testa den!

Skrevet

Hei. Er du her baremei? Jeg har enda ikke fått testet ut den bonaquan du sa jeg burde. Får vel ta med en flaske når jeg går på butikken etterpå. Men sånne ting glømmer jeg når jeg ikke tenker på det på forhånd. Er hvertfall ferdig med alle mine eksamener og det er godt. Skal gi deg svar når jeg får testa den!

Ja, her er jeg:) Grattis med unnagjorte eksamner! Gikk de bra? Ikke stress med bonaqua´n , men si gjerne hva du synes når du får smakt den!

Gjest catiki21
Skrevet

Ja, her er jeg:) Grattis med unnagjorte eksamner! Gikk de bra? Ikke stress med bonaqua´n , men si gjerne hva du synes når du får smakt den!

Jeg tror eksamenene gikk ganske bra ja, håper hvertfall det. Skal si om jeg likte bonaquaen når jeg får smakt den. Men må nok stikke allerede herfra, må ordne til festen det blir i kveld;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...