Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hengt seg opp. hvordan får jeg ornet fn-tasten? når jeg ikke holder den inne, skriver jeg helt villt, masse tall etc,,,hva gjør jeg?

Skrevet

Hei er det F og N tastene på keyboardet du mener? tror ikke jeg har hørt om fn tasten...

Men uansett, har du et "normalt" keyboard som kanskje ligner litt på dette:

http://www.keyboardco.com/keyboard_images/keytronic_ergoforce_2001_keyboard_small.jpg

Så kan du bruke en negfil eller noe tynt til og "vippe" opp knappene på keyboardet.

Kan gjøre det med alle tastene, men SPACE og ENTER tastene kan være litt kinkige og få plassert igjen ettersom det er en liten metal "fjær" på de.

Det finnes mange typer keyboard men, og det er ikke alle du kan vippe opp knappene på på denne måten, så vær sikker på at det er denne typen.

Du trenger ikke vippe så veldig hardt før knappen "popper ut".

Så er det bare og ta en vanlig oppvask-kost, som er litt fuktig og skure løs, du skal ikke kunne ødelegge noe på den måten.

Ta og vask alle knappene og resten av keyboardet mens du er i farta, milliarder av basiller der ;p

Skrevet

Hei er det F og N tastene på keyboardet du mener? tror ikke jeg har hørt om fn tasten...

http://www.keyboardco.com/keyboard_images/keytronic_ergoforce_2001_keyboard_small.jpg

Så kan du bruke en negfil eller noe tynt til og "vippe" opp knappene på keyboardet.

Kan gjøre det med alle tastene, men SPACE og ENTER tastene kan være litt kinkige og få plassert igjen ettersom det er en liten metal "fjær" på de.

Det finnes mange typer keyboard men, og det er ikke alle du kan vippe opp knappene på på denne måten, så vær sikker på at det er denne typen.

Så er det bare og ta en vanlig oppvask-kost, som er litt fuktig og skure løs, du skal ikke kunne ødelegge noe på den måten.

Ta og vask alle knappene og resten av keyboardet mens du er i farta, milliarder av basiller der ;p

* linken er så lang og gjorde det litt slitsomt og lese vist :)

Så er det bare og ta en vanlig oppvask-kost, som er litt fuktig og skure løs, du skal ikke kunne ødelegge noe på den måten. Ta og vask alle knappene og resten av keyboardet mens du er i farta, milliarder av basiller der ;p

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ahhh... er det en laptop? nei da aner jeg ikke...

Men det du derimot nå bør ha lært om laptop er at de har en tast som heter "fn". :-)

Skrevet

Men det du derimot nå bør ha lært om laptop er at de har en tast som heter "fn". :-)

men hva det står for og hva knappen gjør er fortsatt en gåte :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

men hva det står for og hva knappen gjør er fortsatt en gåte :)

En del taster på en laptop utfører spesielle handlinger når de trykkes ned sammen med "fn". På min Ferrari-laptop bruker jeg f. eks "fn" + pil til høyre for å øke lysstyrken på skjermen og "fn" + pil opp eller ned for å endre lydstyrken. "fn" + F7 slår av touchpad osv osv. Handlinger som enten er unødvendige eller har egne taster på et vanlig tastatur altså.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...