Gå til innhold

Psykose?

Gjest Schizofren, hva er det?

Anbefalte innlegg

Gjest Schizofren, hva er det?

Leser litt om psykolog Arnild Lauveng jeg.

Hun har jo vært skikkelig psykotisk... spist tapet og diverse, sett glefsende ulver, hørt "kapteinen" kommandere henne til å sulte seg...

Jeg lurer bare på om jeg da har vært psykotisk, i og med at dette er jo skikkelig ille...

Jeg har tidligere fortalt om meg, jeg sa at jeg trodde stortingspolitikere diskuterte hvorvidt jeg skulle straffes på tv, og så denne operasjonen/undersøkelsen de gjorde mens jeg var påvirket av det de hadde gjort med vannet mitt... tenkte også det var plassert infrarøde kameraer og mikrofoner rundt leiligheten, slik at de fulgte hvert skritt jeg tok... dette med implantat for å overvåke var jeg også inne på, men skjærte meg heldigvis ikke for å sjekke da... også var det en rettsak, som familien min måtte ta opp masse lån for å dekke, så tapte vi... alt dette skjedde selvsagt uten at jeg direkte ble gjort det bevisst, det var liksom "innbakt" i alt det andre de sa... de sa det i et billedlig språk...

Grunnen til at de ikke ville si det direkte var at de mente jeg måtte forstå det selv, eller så ville jeg få et sammenbrudd.

En annen grunn til at de ikke sa det direkte var også at jeg var psykisk utviklingshemmet, og det var slik ALL kommunikasjon foregikk, og det var liksom en uting å si ting direkte. Siden jeg hadde PU klarte ikke jeg selv å snakke og fullt ut forstå all denne kommunikasjonen.

Og siden jeg hadde PU (visste ikke så mye om psykiatri på denne tiden), så hadde jeg bare "pugget alt sammen" - alle de gode skoleresultatene jeg hadde fått opp gjennom var bare et resultat av nitidig pugging, jeg skjønte det egentlig ikke, jeg var bare som en automat som liret det av meg.

Dette gjaldt også motorikk. Plutselig så skjønte jeg en gang (de sa det jo, i dette skjulte språket) at jeg måtte ta det mer med ro, siden jeg var en idiot (altså PU), og da begynte jeg å bevege meg skikkelig sakte. Men så gradvis begynte jeg å bevege meg litt raskere igjen, og da sa de som overvåket meg (jeg hørte jo hva de sa gjennom veggene av og til) at "nå begynner han igjen"... med puggingen... det var nemlig pyggingen som gjorde meg "gal", som igjen var årsaken til at jeg oppførte meg så stygt mot andre og igjen måtte straffes.

Så jeg lurer på om jeg var psykotisk... dette varte over ganske mange måneder... men jeg fortalte det jo aldri til noen, og ingen trodde vel at jeg sansynligvis var skikkelig syk... tror jeg da... tror jeg så ganske så normal ut, egentlig.

Kan man ha vært psykotisk allikevel? Selv om man tilsynelatende virker normal? Og ikke har disorganisert tale feks?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257531-psykose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...