Gå til innhold

Mareritt...

Gjest nattsvermeren

Anbefalte innlegg

Gjest nattsvermeren
Skrevet

Har stått opp, etter et forferdelig mareritt...Fikk skikkelig angst nå, enda jeg ikke plages av det til vanlig (ei heller noen annen psykisk lidelse)Drømte jeg mistet både den ene og den andre som står meg nær, det var grusomt.Er gravid og reddere enn noen gang for å miste mannen min...

dette marerittet har gjentatt seg flere ganger før..Hva kan jeg gjøre?Hvorfor får man mareritt???

Skrevet

Høres ut som om det er fordi du er redd?

Uansett lite gøy med mareritt! Finner du ro til å sove videre etter en stund?

Anbefaler varm sjokolade!

Gjest nattsvermeren
Skrevet

Høres ut som om det er fordi du er redd?

Uansett lite gøy med mareritt! Finner du ro til å sove videre etter en stund?

Anbefaler varm sjokolade!

Er så redd for å miste de jeg er gla i...og når jeg nå er gravid er jeg redd for at barnet skal vokse opp uten far, bestemor etc...Huff, for en grusom drøm..

Skal prøve lese noe koselig og kanskje kakoa er lurt, ja:) Takk for svar

Skrevet

Er så redd for å miste de jeg er gla i...og når jeg nå er gravid er jeg redd for at barnet skal vokse opp uten far, bestemor etc...Huff, for en grusom drøm..

Bare hygelig! Lykke til! Og husk at det er "bare" mareritt og frykt, ikke virkelig!

Skrevet

Det er din egen redsel for dette du har mareritt om, kjenner meg så igjen:)

ikke sikkert min metode er den rette for deg, men jeg står opp og setter på en film, min favoritt er "emil i lønneberget" hehe det hjelper alltid for meg... (jeg er ikke gravid nå da, men det fungerte da også)

finn noe du koser deg med.. en bok, film eller noe annet:) man er litt på "tuppa" når man er gravid;)

Gjest Mechilah
Skrevet

Jeg hadde det også verst da jeg var gravid,men mareritt er ikke farlig...men grusomt...våknet nett av et selv-

Derfor stod jeg opp,prøver å tenke på noe annet :)

Skrevet

Jeg tipper at du har så mange tanker inne i hodet ditt nå som du er gravid. Du har mange underbevisste tanker om det å skulle forberede seg til å ta vare på et nytt menneske. Det er skremmende, for det er kanskje noe som du ikke har gjort før. Så jeg tror du tenker på familie og venner og i og med at du tenker på dem, så tenker du på at du vil at babyen din skal få ha en god, trygg og stor familie rundt seg som kan hjelpe til å forme ham/henne til en god, flink og trygg person. Man vil jo alltid det beste for sine barn. Du vil jo at ungen din skal ha både mamma og pappa som kan vœre der helst hele tiden, hjelpe videre på veien med det som måtte trenges. Kroppen din jobber hardt for at ting skal klaffe, og tankene jobber like hardt. Derfor tror jeg at de kan bli litt ekstreme til tider, og kanskje du kan ha godt av å tenke litt på familien din, gi dem noen hyggelige ord innimellom og vise dem at du er glad i dem. Ring noen som du ikke har snakket med på en stund. Bare si hei, ville bare si at jeg er glad i deg, ikk mer enn det. Det gjør godt og kan roe tankene mer. Og nå er det jo snart jul, hvor man blir veldig minnet på det at det ver viktig med familie.

Jeg hørte nettopp en historie til en mann som hadde vœrt igjennom mange vanskelige ting da han var liten, og han fant ut at det eneste som hjalp ham, var å skrive seg ut av det helvete han opplevde. Han skrev ned tankene sine, og fikk dem ut. Jeg tenker at du kan skrive ned drømmene dine og lese dem senere, og på den måten kan det kanskje bli litt stillere i drømmeverdenen. Hvis du vil gå lengre med det, så kan du kanskje sjekke Freuds bøker om drømmetydning... Ellers er det veldig flott å lese en bok med humor, en som kan få deg til å tenke på hyggelige ting. Kanskje Bill Cosbys bok om morsomme tanker fra barn?

Lykke til med drømmene videre. De kan vœre flotte noen ganger, og vi kan besøke mennesker i drømmene våre, noe som kanskje ikke er mulig i våken tilstand. Og vi kan fly i drømme. Slik som gutten og snømannen, den filmen somblir vist hver jul!

Gjest nattsvermeren
Skrevet

Tuusen takk for alle råd!! Det var godt å lese når jeg våknet etter en heller turbulent natt...Sukk. Er enormt trett i dag, g har en hodepine uten like. Sukk...det er vel prisen for å bekymre seg. takk iallefall, dere! ha en flott dag!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...