Gå til innhold

Brokeback Mountain

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så den på dvd i går. Det var del fine scener og den var litt trist og litt rørende, men mest var den da kjedelig og litt langdryg? Eller?

Ikke synes jeg han lyse cowboyen, Ennis Del Mar (?) i filmen, spilte så godt heller, men han skulle kanskje være sånn.

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

9

• Lillemus

8

• miia

3

• MsSophie

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har også den filmen men har ikke sett den ennå.Skal se den i kveld,tror jeg

Skrevet

Vi leide den på DVD for noen uker siden, gadd aldri å se den ferdig. Gud bedre noe så kjedelig..

OK, vi så sikkert ikke lenge nok, men den bør jo fenge littegrann fra begynnelsen også.

Skrevet

Vi leide den på DVD for noen uker siden, gadd aldri å se den ferdig. Gud bedre noe så kjedelig..

OK, vi så sikkert ikke lenge nok, men den bør jo fenge littegrann fra begynnelsen også.

Den var like kjedelig og saktegående hele veien.

Skrevet

Jeg så den i forrige uke! Jeg hadde pms og var rørt inn til beinet. Var helt knust når filmen var slutt. Gråt noen skvetter ja. Går ikke å se slike filmer når jeg har pms har jeg funnet ut;)

Men jeg skal være enig i at den var litt vel langsom. De kunne nok ha kuttet en del uten at filmen mistet noe av handlingen.

Skrevet

Jeg så den i forrige uke! Jeg hadde pms og var rørt inn til beinet. Var helt knust når filmen var slutt. Gråt noen skvetter ja. Går ikke å se slike filmer når jeg har pms har jeg funnet ut;)

Men jeg skal være enig i at den var litt vel langsom. De kunne nok ha kuttet en del uten at filmen mistet noe av handlingen.

Den var veldig rørende da han var hjemme hos foreldrene til Jack og fant skjorta si (det var ikke noen bombe da!), det er jeg enig i, men jeg synes ikke overgangene som skulle vise tiden som gikk var så bra laget. At ungene ble større og de dermed ble eldre - de så jo ikke det minste eldre ut!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg bare elsker filmer med håpløse kjærlighetshistorier, så jeg var nok en av dem som satt med klump i halsen gjennom deler av filmen. For meg kommer den i samme bås som Serendipity, Cold Mountain og ikke minst Broene i Madison County selv om settingen jo var en helt annen. :-)

Så nei, den var slett ikke kjedelig.

Skrevet

Den var rørende... Og overraskende bra til tider - jeg er vanligvis ingen fan av tåreperser... Men det ble altfor mye gjentakelser - var liksom det samme som skjedde om att og om att med noen års mellomrom...

Skrevet

Den var rørende... Og overraskende bra til tider - jeg er vanligvis ingen fan av tåreperser... Men det ble altfor mye gjentakelser - var liksom det samme som skjedde om att og om att med noen års mellomrom...

Jepp, de kunne godt kuttet en halvtime på midten der og filmen hadde bare blitt bedre.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Fantastisk god film.

Å si den burde vært kuttet opp er som å si at en av filmhistoriens største filmer, The Good, The Bad and The Ugly, kunne vært kuttet med minst 1 time.

Skrevet

Fantastisk god film.

Å si den burde vært kuttet opp er som å si at en av filmhistoriens største filmer, The Good, The Bad and The Ugly, kunne vært kuttet med minst 1 time.

Hear, hear!

Skrevet

Fantastisk god film.

Jeg synes den var litt langdryg og langsom på midten jeg da, kunne godt hoppet over en del der uten å mistet noe som helst av handling og mening.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg synes den var litt langdryg og langsom på midten jeg da, kunne godt hoppet over en del der uten å mistet noe som helst av handling og mening.

Hvis film kun hadde vært handling hadde 90 % av filmene der ute vart i 30 minutter.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hear, hear!

Får si som Mozart sier i filmen Amadeus når noen mener et av hans musikkstykker er for langt: Det er ikke lenger perfekt hvis noe kuttes ut eller legges til (eller noe i den duren).

Og det er klart han hadde rett. :)

Skrevet

Hvis film kun hadde vært handling hadde 90 % av filmene der ute vart i 30 minutter.

Joda, men det gikk jo på at nå hadde Ennis fått to unger og blitt noen år eldre, nå hadde ungene blitt 3 år eldre og de møttes en gang, nå hadde ungene blitt enda 5 år eldre og de møttes enda en gang - et uendelig antall ganger liksom. Det var det samme oppatt og oppatt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Joda, men det gikk jo på at nå hadde Ennis fått to unger og blitt noen år eldre, nå hadde ungene blitt 3 år eldre og de møttes en gang, nå hadde ungene blitt enda 5 år eldre og de møttes enda en gang - et uendelig antall ganger liksom. Det var det samme oppatt og oppatt.

Det kan sies om mange filmer.

Cluet er hvordan det gjøres.

Ikke se The Good, The Bad and The Ugly hvis du ikke liker dvelende film. :)

Skrevet

Fantastisk god film.

Det beste med filmen er naturbildene og to tagbare cowboys!

Filmen_ER_lang, homsekjærlighet er ikke lenger kontroversielt og Heath Ledger (sikle) gjør et jævlig dårlig forsøk på sørstatsdialekt (eller hva han nå prøver på).

Skrevet

Filmen_ER_lang, homsekjærlighet er ikke lenger kontroversielt og Heath Ledger (sikle) gjør et jævlig dårlig forsøk på sørstatsdialekt (eller hva han nå prøver på).

Jepp. :o) Jeg synes også den dialekte ble en smule snodig og tilgjort, men gutta er kjekke de altså!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du, kjære, med dine David Lynch-kommentarer, har ikke lenger stemmerett. :)

Skrevet

Jepp, de kunne godt kuttet en halvtime på midten der og filmen hadde bare blitt bedre.

Enig med deg... Men tør nesten ikke si det i fare for å bli tatt av filmpolitiet lengre oppe her... *Ler

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...