Gå til innhold

FU: Rer du opp senga?

Anbefalte innlegg

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Orio

10

• Babette

6

• Lillemus

4

• ....AV

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja selvsagt. Men lar den lufte med vinduet på vid vegg en stund først..mens espresso`n injiseres.

Skrevet

Ja selvsagt. Men lar den lufte med vinduet på vid vegg en stund først..mens espresso`n injiseres.

æh, her kan eg ikkje setje opp eit glas. Då vert det vel rive av veggen på huset *grøss*

Skrevet

æh, her kan eg ikkje setje opp eit glas. Då vert det vel rive av veggen på huset *grøss*

det er litt ruskevær der du er? :-) her pøser det!

Skrevet

Svane Hilton ramme madrass, overmadrass og vatt tynnmadrass oppå der. Sommerdyne med dun. herlig.

Men jeg syns jeg kjente en liten kul.....

Skrevet

det er litt ruskevær der du er? :-) her pøser det!

her både regnar og bles det godt kan du seie :-) Er litt roligare no på morgonen, men det skal visst auke på til kvelden seier dei :-)

Skrevet

Ja, er ikke det en god unnskyldning til å slippe å re opp pent og lette på sengeteppe? ;-)

Det er ingen unnskyldning engang, det er en glimrende grunn i seg selv :-)

Skrevet

Nei, jeg rer aldri opp senga. Unntaket kan være når jeg har skiftet sengetøy.

Skrevet

Jeg tror jeg må be om en definisjon på sengeoppreing. For jeg kan ikke skjønne at midden trives noe bedre om man rister opp putene, glatter lakenet og rister opp dyna, for så å brette den over så senga får luft. Slik gjør jeg det, og det kaller jeg å re opp senga

Men nedover her får jeg inntrykk av at det må sengeteppe på for å kunne si at man rer opp. Og da kan jeg skjønne det med midden. Da blir det innestengt der under teppet.

Jeg liker ikke å legge meg i krøllete seng med søkk etter hodet på puta. Og rent sengetøy er deilig å snuse inn.

Det må da være å re opp senga? I alle fall i mine øyne. Å - ikke - re opp senga vil jeg si er å kaste av seg dyna og stå opp uten å gjøre noe mer med senga. Det er det jeg pleier å gjøre. Men nå ødela jo du argumentet med midden, da. Spørs om jeg kan tilgi deg det. :-)

Skrevet

Svane Hilton ramme madrass, overmadrass og vatt tynnmadrass oppå der. Sommerdyne med dun. herlig.

Men jeg syns jeg kjente en liten kul.....

Det er erten, skjønner du. Viser at du er en ekte prins.

Skrevet

Uff da, blir du kvitt midd og får redd opp senga? Jeg som trodde jeg endelig hadde en god grunn for å la være. :-(

Skrevet

Nei, jeg rer ikke opp senga. Hverken min eller andres.

Og,- man behøver ikke re opp selv om man har sengeteppe,- det vet jeg :)

(For man behøver jo ikke bruke det - sånn i praksis)

Skrevet

Nei, jeg rer ikke opp senga. Hverken min eller andres.

Og,- man behøver ikke re opp selv om man har sengeteppe,- det vet jeg :)

(For man behøver jo ikke bruke det - sånn i praksis)

Hvor gjør du av sengeteppet når du ikke rer opp senga? Det tar da ganske stor plass?

Skrevet

Jeg liker egentlig å legge meg når dynene ligger pent oppredde - så når jeg husekr det og rekker det, så rer jeg senga.

Da rister jeg på dynene og legger dem pemt brettet på langs, så de ser luftige og fine og.

Vi har et flott sengeteppe som svigermor har heklet og det bruker vi i perioder. Akkurat nå bruker vi det ikke.

Ungenes senger blir redd av og til - av meg, eller svigermor, når hun er på besøk!

Skrevet

Det må da være å re opp senga? I alle fall i mine øyne. Å - ikke - re opp senga vil jeg si er å kaste av seg dyna og stå opp uten å gjøre noe mer med senga. Det er det jeg pleier å gjøre. Men nå ødela jo du argumentet med midden, da. Spørs om jeg kan tilgi deg det. :-)

Ja, fra i morgen tidlig må du til pers! Nytter ikke å skylde på uskyldige små kryp. Jeg skal hyre inn en oberst som sjekker at lakenet ditt er strukket så stramt som et aldrende skuespillerinnetryne i Hollywood.

Skrevet

Tvert imot. Jeg bretter dynene slik at de ligger nede i fotenden for at lakenet/madrassen skal få lufte seg mest mulig.

Jeg har forøvrig et nydelig hjemmehekla sengeteppe som aldri blir brukt. (Jeg får vel legge det på når vi skal ha visning hvis vi skal selge huset en gang i tida ;-).)

Skrevet

Ja, fra i morgen tidlig må du til pers! Nytter ikke å skylde på uskyldige små kryp. Jeg skal hyre inn en oberst som sjekker at lakenet ditt er strukket så stramt som et aldrende skuespillerinnetryne i Hollywood.

Stakkars oberst. Han kommer til å få sjokk. Stiller du med krisepsykiater da?

Skrevet

Stakkars oberst. Han kommer til å få sjokk. Stiller du med krisepsykiater da?

Som straff må du spise midden til middag, hvis obersten ikke er fornøyd.

Skrevet

Hvor gjør du av sengeteppet når du ikke rer opp senga? Det tar da ganske stor plass?

Ikke spør meg ;-) Det ligger vel...et eller annet sted. Ryddighet er ikke en av mine sterke sider.

Skrevet

Som straff må du spise midden til middag, hvis obersten ikke er fornøyd.

Kan obersten bestikkes? Midd til middag frister ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...