Gå til innhold

Legens tilitt etter diagnose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan "vinner" man tilbake fastlegens tilitt etter å ha en mulig "generliasert angstlidelse" diagnose?

F.eks. har jeg en kul på høyre side av hodet hvor jeg også har spenningshodepiner. Legen har kjent på denne gjentatte ganger og mener det dreier seg om en talgkjertel og bruxisme (?), nå har kulen blitt større, og jeg heller mye til venstre side, og jeg har en del "elektriske støt" hvor den er.

Mine første insigelser er selvsagt at dette er noe påbegynnende alvorlig, samtidig vil jeg ikke ta opp legens tid og bli flau over at det igjen dreier seg om angsten.

Er flauheten noe man bare må legge fra seg, osv?

jeia1365380317
Skrevet

Nei vet du hva!!

Hadde jeg vert deg, hadde jeg vært hos legen nu!

Det at han ikke tar deg og det du føler alvorlig, er ALVORLIG!

Ikke får å øke angsten din, men det kan jo for svarte være en svulst!!

Kom deg til Legen og ikke gå før du er fornøyd og føler deg tatt på alvor :)

Klem

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Leger vet at de fleste GADere har hypokondre tendenser.

Bestill deg en vanlig time og ta det opp med legen din.

Gjest King of a stellar war
Skrevet

jeg måtte smile litt til innlegget til jeia her. Det kan jo faktisk være en kreftsvulst? Den var drøy. Legen kan se med en gang om dene byllen din er farlig eller ikke. Jeg var gjennom samma regla som deg for noen år side, med en kul i låret. Gikk blandt annet til privatlege, og blåste penger på å få vite at det ikke var noe farlig.

Skrevet

jeg måtte smile litt til innlegget til jeia her. Det kan jo faktisk være en kreftsvulst? Den var drøy. Legen kan se med en gang om dene byllen din er farlig eller ikke. Jeg var gjennom samma regla som deg for noen år side, med en kul i låret. Gikk blandt annet til privatlege, og blåste penger på å få vite at det ikke var noe farlig.

det er altså ikke en bylle, men en hard kul under huden ; )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...