Gå til innhold

NDH/Jeg vil bli gravid

Anbefalte innlegg

Gjest Mechilah
Skrevet

Går på abilify og fontex,er det greit når man går gravid?

Har sååå lyst på flere nå..

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

6

• Nils Håvard Dahl, psykiater

5

• Gemini

5

• thinkerbell

5

Mest aktive i denne tråden

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er vel ikke medisinene som er det viktige her.

Etter min mening er du nå langt fra i den psykiske forfatning at du bør bli gravid.

La først alt det psykiske bli stabilt. La det så være slik i minst et år. Så kan du vurdere det.

Gjest Mechilah
Skrevet

Det er vel ikke medisinene som er det viktige her.

Etter min mening er du nå langt fra i den psykiske forfatning at du bør bli gravid.

La først alt det psykiske bli stabilt. La det så være slik i minst et år. Så kan du vurdere det.

Forstår hva du mener,og det sier psykologen og sykehuset også....

Men hvis jeg skal vente til jeg fungerer,går det aldri,har jo klart det to ganger...og da var jeg også dårlig psykisk.

Det er jo mitt liv og mitt valg...

Kan man gå på disse pillene når man er gravid?

Håper du svarer,for det var det jeg spurte om :)

Skrevet

Men hvis jeg skal vente til jeg fungerer,går det aldri,har jo klart det to ganger...og da var jeg også dårlig psykisk.

Nei, man kan ikke bruke de medisinene mens man er gravid.

http://www.felleskatalogen.no/felleskatalogen/?mainpage=/felleskatalogen/show.do%3Ffilename%3D/content/preparat-register/A/Abilify_Otsuka+Pharmaceuticals_83083.html

http://www.felleskatalogen.no/felleskatalogen/show.do

Og helt enig med NHD. Greit nok at du ønsker barn, men hva er best for barnet? Garantert ikke en mor som er veldig psykisk syk. Jeg har selv vokst opp med en mor som var psykisk syk, og det unner jeg INGEN.

Gjest Mechilah
Skrevet

Nei, man kan ikke bruke de medisinene mens man er gravid.

http://www.felleskatalogen.no/felleskatalogen/?mainpage=/felleskatalogen/show.do%3Ffilename%3D/content/preparat-register/A/Abilify_Otsuka+Pharmaceuticals_83083.html

http://www.felleskatalogen.no/felleskatalogen/show.do

Og helt enig med NHD. Greit nok at du ønsker barn, men hva er best for barnet? Garantert ikke en mor som er veldig psykisk syk. Jeg har selv vokst opp med en mor som var psykisk syk, og det unner jeg INGEN.

Da er det rart jeg har de to barna jeg har da....

Jeg er ikke stygg med barna mine,men har slitt selv,men får skryt av omgivelsene så flink jeg har vært med ungene,på tross av min dårlige fungering.

De har ikke lidd under det,borsett fra at jeg er ikke som "alle andre" mødre,det vet jeg.

Øsnker barna mine alt godt,og det vet de :)

Det er mitt liv.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

"Det er jo mitt liv og mitt valg..."

Nei, det er ikke bare ditt liv og ditt valg. Det er også det nye barnets liv.

Dessuten har du to barn fra før som skal dele på din omsorgsevne.

Gjest Mechilah
Skrevet

Ja men da har jeg noe å leve for,og jeg skal ta meg godt av det nye barnet....og de to andre,men nå gir dere meg enda mer nerver....

Blir litt irritert,jeg er ikke stygg med barna mine.

Skrevet

Hvorfor kan du ikke svare på det hun spørr om?

Skrevet

Ja men da har jeg noe å leve for,og jeg skal ta meg godt av det nye barnet....og de to andre,men nå gir dere meg enda mer nerver....

Blir litt irritert,jeg er ikke stygg med barna mine.

Jeg skjønner godt at du blir irritert. Jeg synes ikke du skal bry deg om hva andre mener. Du har all rett til å få så mange barn du vil om. Det er du og din mann som skal avgjøre det og ingen andre. Husk at det ikke er forbudt å føde barn:).

Skrevet

Hvorfor kan du ikke svare på det hun spørr om?

Han vil vel få henne til å tenke seg om først..

Det er ingen som sier du er stygg mot barna dine.. Men å få et 3. barn tar på -psykisk syk eller ikke. Så d krever at man er klar over dette og hva det kan evt påføre barnet..

Unger fanger opp/skjønner mer enn man tror, og man har vel uansett mest å gi et barn når egne behov og psyke er under kontroll?

Uansett..jeg ønsker deg lykke til, uansett hva du bestemmer deg for.

Mvh

Gjest Mechilah
Skrevet

Jeg skjønner godt at du blir irritert. Jeg synes ikke du skal bry deg om hva andre mener. Du har all rett til å få så mange barn du vil om. Det er du og din mann som skal avgjøre det og ingen andre. Husk at det ikke er forbudt å føde barn:).

Takk for det :)

Følte meg som en "synder" nå,bare fordi jeg vil ha flere barn.

Gjest Mechilah
Skrevet

Han vil vel få henne til å tenke seg om først..

Det er ingen som sier du er stygg mot barna dine.. Men å få et 3. barn tar på -psykisk syk eller ikke. Så d krever at man er klar over dette og hva det kan evt påføre barnet..

Unger fanger opp/skjønner mer enn man tror, og man har vel uansett mest å gi et barn når egne behov og psyke er under kontroll?

Uansett..jeg ønsker deg lykke til, uansett hva du bestemmer deg for.

Mvh

Takk :)

Har tenkt på dette lenge nå og det gir meg lyst til å leve,da ser jeg lysere på fremtiden.

Skrevet

Takk for det :)

Følte meg som en "synder" nå,bare fordi jeg vil ha flere barn.

kjære deg.. her er ingen som har sagt at du er en dårlig mor.. du er helt sikkert en god mor!!

Jeg tror NHD prøver å fortelle deg at du bør vente til du er blitt friskere og konsentrere deg om de du har i første omgang. Jeg tror ikke han mente noe vondt med det. Jeg synes imidlertid du skal sette pris på hans ærlige mening.

Jeg tror han med dette prøver å "hjelpe deg" i den forstand å se dette "klarere".. håper du skjønner hva jeg mener??

Stor klem til deg. Ps. husk du er helt sikkert en kjempe god mor!

Gjest Mechilah
Skrevet

kjære deg.. her er ingen som har sagt at du er en dårlig mor.. du er helt sikkert en god mor!!

Jeg tror NHD prøver å fortelle deg at du bør vente til du er blitt friskere og konsentrere deg om de du har i første omgang. Jeg tror ikke han mente noe vondt med det. Jeg synes imidlertid du skal sette pris på hans ærlige mening.

Jeg tror han med dette prøver å "hjelpe deg" i den forstand å se dette "klarere".. håper du skjønner hva jeg mener??

Stor klem til deg. Ps. husk du er helt sikkert en kjempe god mor!

Tror ikke jeg blir "friskere",for å si det sånn...

Blir enda mer i tvil nå,vil bare ha noe å leve for og det har jeg da,da er det ikke bare mitt liv..,en et liv i mitt liv...det er jo fantastisk det.

klem igjen.

Skrevet

Blir enda mer i tvil nå,vil bare ha noe å leve for og det har jeg da,da er det ikke bare mitt liv..,en et liv i mitt liv...det er jo fantastisk det.

klem igjen.

"Blir enda mer i tvil nå,vil bare ha noe å leve for og det har jeg da,da er det ikke bare mitt liv..,en et liv i mitt liv...det er jo fantastisk det."

Undskyld at jeg bryr meg her altså men det du skriver over her....de to barna du allerede har da, er ikke de to nok grunner til å ha noe å leve for?

Kanskje jeg har misforstått nå altså men hvis du mener et nytt barn gir deg noe å leve for så vil jo det si det samme som at du føler du ikke har noe å leve for nå, med de to barna du har, og da vil du vel risikere å føle dette igjen en gang i fremtiden kanskje, da med tre barn.

Eller er jeg på bærtur nå?

Skrevet

klem igjen.

Skjønner at det ikke er lett. Men jeg synes du skal snakke med terapeuten din om dette.

Kan du ikke prøve å kose deg ekstra mye med de to barna du har, finne på noe "nytt"?? Få konsentrasjonen over på dem og prøve å legge fra deg dette..?

*trøsteklem*

Gjest Mechilah
Skrevet

"Blir enda mer i tvil nå,vil bare ha noe å leve for og det har jeg da,da er det ikke bare mitt liv..,en et liv i mitt liv...det er jo fantastisk det."

Undskyld at jeg bryr meg her altså men det du skriver over her....de to barna du allerede har da, er ikke de to nok grunner til å ha noe å leve for?

Kanskje jeg har misforstått nå altså men hvis du mener et nytt barn gir deg noe å leve for så vil jo det si det samme som at du føler du ikke har noe å leve for nå, med de to barna du har, og da vil du vel risikere å føle dette igjen en gang i fremtiden kanskje, da med tre barn.

Eller er jeg på bærtur nå?

Uff da...

Det var vel dumt å si det på den måten,selvfølgelig er mine to barn som jeg har noe å leve for...selvfølgelig.

Bare tenker frem og tilbake...

Gjest Mechilah
Skrevet

Skjønner at det ikke er lett. Men jeg synes du skal snakke med terapeuten din om dette.

Kan du ikke prøve å kose deg ekstra mye med de to barna du har, finne på noe "nytt"?? Få konsentrasjonen over på dem og prøve å legge fra deg dette..?

*trøsteklem*

Får tenke litt mer på det...men føler jeg har bestemt meg da i grunn..

jaja...mange som hadde meninger om dette,mitt liv...og fødte og ufødte barn.

Skrevet

Får tenke litt mer på det...men føler jeg har bestemt meg da i grunn..

jaja...mange som hadde meninger om dette,mitt liv...og fødte og ufødte barn.

VAr bare godt ment, Mechilah.. Det er selvsagt du som bestemmer over DITT liv, og fra meg var dette kun et velment råd..

Ønsker deg lykke til.

Gjest Mechilah
Skrevet

VAr bare godt ment, Mechilah.. Det er selvsagt du som bestemmer over DITT liv, og fra meg var dette kun et velment råd..

Ønsker deg lykke til.

Følte også det,at det var velmente råd.

Har bare så lyst på flere :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...