Gå til innhold

rapid cycling

Anbefalte innlegg

Skrevet

I september hadde jeg en skikkelig knekk. Bruker lamictal, som hjelper meg mye, men knekken kom uansett. Ble satt på SSRI, først cipralex, men bytta til naproxen (?) pga plagsomme bivirkninger.

Har lest litt på nett, der står det at SSRI kan skape rapid cycling over tid. Er det ikke feil å gi meg antidepresseiva så lenge fastlegen har diagnosert meg som rapid cycling?

Grunnen til at jeg stusser på dette er at i perioden siden knekken og starten på AD har jeg vært utrolig ustabil. Har aldri vært så psykisk syk som nå. I løpet av 5 min kan humøret skifte fra bra til ønsker å dø.

Noen inspill? Kan hende jeg er helt på jordet. Kan hende diagnosen til fastlegen er totalt feil. Har ikke blitt utreda på DPS til tross for at jeg har vært psyk i 10 år nå.

Er så sliten.. prøver å finne årsaken til kaoset. Hvis dette blir verre enn det er nå takler jeg det ikke. Føler at livet henger i en sytråd for tiden.

Skrevet

jeg har rapid cycling men fikk likevel fontex sammen med lamictal og de andre pillene. Men da jeg kutta ut fontex ble jeg bra. Bruker litium og lamictal. Med knallresultat.

Skrevet

jeg har rapid cycling men fikk likevel fontex sammen med lamictal og de andre pillene. Men da jeg kutta ut fontex ble jeg bra. Bruker litium og lamictal. Med knallresultat.

Stemmer det som står i innlegget over - at ssri kan skape Rapid cycling over tid?

hvor på nettet står det?

Skrevet

må korrigere innlegget mitt. Antidepressivaen eg bruker heter edronax.

Beklager rotet. Skal til fastlegen i dag, fikk sånn kort time. Er helt fortvila, håper han kan/vil hjelpe meg.

Har lyst å slutt på antidepressivaen, for eg har blitt værre etter eg starta på den. Men for legen er visst AD helt nødvendig for meg. Men eg blir jo værre av den.....Hvordan få han til å forstå dette?

Skrevet

Eg fant noen utsagnet under "bipolar" i denne linken.

http://www.med.uio.no/us/dn/dninfo/medikbeh.htm

jeg fikk også høre fra lege på dps at jeg kunne svinge enda mer om de økte på fontex (antidepressiva). da jeg var kjempedeprimert.

Så det er nok ikke tull

legg heller til en ekstra stemningsstabiliserende!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...