Metallica Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 I september hadde jeg en skikkelig knekk. Bruker lamictal, som hjelper meg mye, men knekken kom uansett. Ble satt på SSRI, først cipralex, men bytta til naproxen (?) pga plagsomme bivirkninger. Har lest litt på nett, der står det at SSRI kan skape rapid cycling over tid. Er det ikke feil å gi meg antidepresseiva så lenge fastlegen har diagnosert meg som rapid cycling? Grunnen til at jeg stusser på dette er at i perioden siden knekken og starten på AD har jeg vært utrolig ustabil. Har aldri vært så psykisk syk som nå. I løpet av 5 min kan humøret skifte fra bra til ønsker å dø. Noen inspill? Kan hende jeg er helt på jordet. Kan hende diagnosen til fastlegen er totalt feil. Har ikke blitt utreda på DPS til tross for at jeg har vært psyk i 10 år nå. Er så sliten.. prøver å finne årsaken til kaoset. Hvis dette blir verre enn det er nå takler jeg det ikke. Føler at livet henger i en sytråd for tiden. 0 Siter
Gjest tillia Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 jeg har rapid cycling men fikk likevel fontex sammen med lamictal og de andre pillene. Men da jeg kutta ut fontex ble jeg bra. Bruker litium og lamictal. Med knallresultat. 0 Siter
natha Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 jeg har rapid cycling men fikk likevel fontex sammen med lamictal og de andre pillene. Men da jeg kutta ut fontex ble jeg bra. Bruker litium og lamictal. Med knallresultat. Stemmer det som står i innlegget over - at ssri kan skape Rapid cycling over tid? hvor på nettet står det? 0 Siter
Metallica Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Skrevet 11. desember 2006 Stemmer det som står i innlegget over - at ssri kan skape Rapid cycling over tid? hvor på nettet står det? Eg fant noen utsagnet under "bipolar" i denne linken. http://www.med.uio.no/us/dn/dninfo/medikbeh.htm 0 Siter
Metallica Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Skrevet 11. desember 2006 må korrigere innlegget mitt. Antidepressivaen eg bruker heter edronax. Beklager rotet. Skal til fastlegen i dag, fikk sånn kort time. Er helt fortvila, håper han kan/vil hjelpe meg. Har lyst å slutt på antidepressivaen, for eg har blitt værre etter eg starta på den. Men for legen er visst AD helt nødvendig for meg. Men eg blir jo værre av den.....Hvordan få han til å forstå dette? 0 Siter
Gjest tillia Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 Eg fant noen utsagnet under "bipolar" i denne linken. http://www.med.uio.no/us/dn/dninfo/medikbeh.htm jeg fikk også høre fra lege på dps at jeg kunne svinge enda mer om de økte på fontex (antidepressiva). da jeg var kjempedeprimert. Så det er nok ikke tull legg heller til en ekstra stemningsstabiliserende! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.