Gjest heici Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 Styres kunstnere av følelser og vitenskapsmenn av fornuft? Vet man ikke kan sette alle i samme bås, men lurer på om det er noe sant i disse merkelappene. Har kunstnere lettere for å være kreativ feks? Har vitenskapsmannen et mer stabilt følelsesliv(siden fornuften styrer)? Det blir endel begrensninger når jeg fremstiller det sånn, men jeg håper folk kan komme med noen intressange synsvinkler. 0 Siter
Gjest Mechilah Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 Jeg tror din beskrivelse er rett.. 0 Siter
Gjest Ei som gjerne vil være glad igjen Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 He he, det der er en klassisk klisje! Jeg er selv vitenskapskvinne, og jeg trenger akkurat like mye kreativitet for å kunne være nysgjerrig på forskning som en kunstner trenger for å uttrykke seg. Jeg trenger også masse følelser for å kunne engasjere meg for så lang tid for å få gjort en god jobb i forskningen. Vitenskapsfolk og kunstnere kan egentlig sidestilles på den måten at begge går inn med hud og hår for det de brenner for, men rammene rundt er selvsagt forskjellige. Der kunstnere kanskje må forholde seg til kunstregler (som jeg vet lite om), må jeg som vitenskapskvinne forholde meg til naturens lover og regler, og det kan vel kanskje kalles "fornuft". Men det er i allefall ingen tvil om at kreativitet er en stor andel av begge yrker! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.