Gå til innhold

Alkohol. vanskelig å leve uten. vanskelig å begrense.

Anbefalte innlegg

Gjest Lærer litt for vær dag.
Skrevet

Hei.

Jeg er en mann i tredve årene som føler på problemer rundt alkohol. Ikke att det er så ofte, men jeg får noen ganger blackout ved drikking. ikke att jeg sovner, men att jeg ikke husker og att jeg har en klar personlighets forandring til det mindre trivielige. Dette fører til store problemer i forholdet mitt og gjør meg veldig nervøs og usikker selv om ingen ting har hendt. De aller fleste gangene jeg nyter alkohol går alt bare fint, men en gang i blant er det som jeg ramler av lasset. jeg har prøvd å unnvære alkohol i lengere perioder, men det er ikke så lett i dag da de fleste anledninger for kos og hygge oftest innebærer alkohol blandt de rundt meg. jeg har flere år med depresjon bak meg som har gjort meg ganske isolert og føler fravær fra alkohol isolerer meg enda mer,derfor er jeg svært motvillig til å slutte å nyte det.

Ja da jeg vet det bare er å drikke mindre, men for de som har dette som problem vet det ikke er så lett. (selv om mange ikke ser på dette som et problem i det hele tatt.) Jeg gjør det.

Skrevet

Jeg skjønner godt at du føler deg isolert sosialt hvis du ikke drikker alkohol. Det er dumt det skal være sånn, men i mange sosiale sammenhenger er alkohol nærmest "påbudt", du må komme med en grunn for å la være å drikke, og får lett masse oppmerksomhet om det, noe som ikke er lett å takle når en i utgangspunktet har det vanskelig.

En helt banal ting, kjører du bil? Da kan du bruke det som "unnskyldning" for ikke å drikke. Med promillegrense på 0,2 er det ikke mye å gå på, og det vil jeg tro blir akseptert av de fleste.

Jeg har ikke problemer med å begrense alkoholen, så jeg skal ikke si at jeg vet hvordan det er, men jeg sliter med tvangsspising så jeg vet derfra at det å "bare begrense det litt" slett ikke er enkelt. Det er faktisk forferdelig vanskelig. Men det er jo allikevel det du må gjøre.

Kanskje du kan begynne med å "kartlegge" i hvilke situasjoner det kommer ut av kontroll? Når du vet litt mer kan det også være lettere å finne ut hva du kan gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...