Gå til innhold

Ensom

Gjest Ensom sammen en god samboer.

Anbefalte innlegg

Gjest Ensom sammen en god samboer.
Skrevet

Jeg er en mann med ny samboer. jeg har etter flere års depresjon svært få venner igjen. min samboer har en liten krets rund seg som ikke innvolverer meg. Jeg skulle ønske å kunne finne noen nye venner som tar innitjativ til samvær. Er det mange som har det sånn. kjenner nok en del på sjalusi til min samboer da hun stadig dog ikke alt for ofte blir innvitert på ting som utelokker meg. Dette sliter på forholdet vårt.

Skrevet

Hva med at du tar opp igjen kontakten til dine gamle venner. Det nytter ikke å ha venneforhold hvor bare den ene parten tar initiativ.

Kanskje du har noen gode kolleger eller naboer du kan gjøre noe sammen med.

Her må du nok aktivt på banen selv.

Gjest Ensom sammen...
Skrevet

Hva med at du tar opp igjen kontakten til dine gamle venner. Det nytter ikke å ha venneforhold hvor bare den ene parten tar initiativ.

Kanskje du har noen gode kolleger eller naboer du kan gjøre noe sammen med.

Her må du nok aktivt på banen selv.

Jeg var nok i et ganske lokket miljø. så der er det vanskelig å gjennoppta kontakt. jeg har ingen respekt for dem lenger etter måten de trakk seg unna meg i min problem tid. Utover det har jeg gjentatte ganger prøvd å ta kontakt med gamle kjente, men det viser seg at den stort sett er enveis fra meg.

Dette er vell bare et lite hjerte sukk fra meg i en stund der gode venner og sosiale relasjoner betyr mye rundt jul.

Skrevet

Vennene til din samboer, er det bare enslige eller har noen av dem også samboer/ektefelle/kjæreste? I så fall kunne jo dere to ta initiativ (staves det sånn?) til å finne på noe alle sammen. Hva med en spontan invitasjon til gløgg og pepperkaker nå før jul?

Du sier at du har svært få venner igjen. Prøv å holde kontakten med de du har, om dere ikke kan treffes så ofte kan dere jo ringe og sende SMS. Julen kan også være en fin tid å ta opp kontakten med gamle venner igjen, send julekort og foreslå at dere finner på noe sammen i januar.

Skrevet

Finn deg en hobby og treff nye mennesker....?

Men hvorfor i all verden blir ikke du inkludert i venneflokken til samboeren? Det synes jeg da er en selvfølge, at gubben blir invitert med når jeg skal ut på noe med mine venner... Men så snakker vi jo da om både guttevenner og jentevenner. Kan kanskje bli kjedelig om dama bare har jentevenner...

! juledag hvert år er gubben på guttetur med sine venner, og da reiser han selvfølgelig alene... Men ellers finner vi helst på ting sammen, med både mine og hans venner...

Gjest ensom sammen
Skrevet

Finn deg en hobby og treff nye mennesker....?

Men hvorfor i all verden blir ikke du inkludert i venneflokken til samboeren? Det synes jeg da er en selvfølge, at gubben blir invitert med når jeg skal ut på noe med mine venner... Men så snakker vi jo da om både guttevenner og jentevenner. Kan kanskje bli kjedelig om dama bare har jentevenner...

! juledag hvert år er gubben på guttetur med sine venner, og da reiser han selvfølgelig alene... Men ellers finner vi helst på ting sammen, med både mine og hans venner...

De er nok stort sett venninder. og de som har kjærest ønsker vell å ha denne formen for kontakt de i mellom. Jeg har også en hobby men der har jeg ikke lyktes å få mer en bekjente. Jeg har en flott samboer og unner henne alt det sosiale hun har. og det vi kunne finne på sammen begrenses fort av hennes barn som en av oss må være hjemme hos. Det er vell bare ikke så lett å finne kompisser når man er blitt voksen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...