Gå til innhold

For mye xanor

Anbefalte innlegg

Hei jeg begynte på xanor mot pannikklidelse for ca ett år siden.Begynte da med 0,5mg 3-4 ganger daglig.Hadde veldig god effekt etter bare få dager,men etterhvertsom tiden har gått har effekten avtatt.Jeg begynte derfor å øke dosene og er nå oppe i 25 til 30mg pr dag.Jeg er blitt missbruker.Kan jeg fortelle dette til allmen legen min og evntuelt få hjelp til å trappe ned xanor til ingen tabletter.Vil jeg da få tilbake symtomene jeg hadde før oppstart med xanor.Jeg hadde prøvd en rekke medisiner uten et hjalp,Først når jeg begynte med xanor ble jeg frisk.Hvor leng tid vil en netrapping ta?Har lest at xanor ikke bør trappes ned med mer en 0,5 til 1mg pr uke.Er dette riktig

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257952-for-mye-xanor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette er et helt ekstremt forbruk. Du kan trygt gå ned til 20 mg med en gang.

Deretter kan du trappe ned med 2-3 mg hver uke inntil du er på 5-6 mg. Deretter kan du ta bort 1 mg per uke.

Når du er nede i 3 mg, starter du med Sobril 15 mg x 3 som du står på under den siste nedtrappingen og i minst 3 mnd etter seponering av Xanor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257952-for-mye-xanor/#findComment-2052471
Del på andre sider

jeia1365380317

Dette er et helt ekstremt forbruk. Du kan trygt gå ned til 20 mg med en gang.

Deretter kan du trappe ned med 2-3 mg hver uke inntil du er på 5-6 mg. Deretter kan du ta bort 1 mg per uke.

Når du er nede i 3 mg, starter du med Sobril 15 mg x 3 som du står på under den siste nedtrappingen og i minst 3 mnd etter seponering av Xanor.

Jeg har også brukt xanor, og som deg ble jeg fort hekta og ikke er det rart, det er ekstremt vanedannende og det preparatet som det er vanskligst å trappe ned, men ikke umulig, jeg ble trappet ned over 2 år, og det gikk ok, nå bruker jeg sobril istede og er kjempe fornøyd med det :)

Blir skremt over at legen din skriver ut så enorme doser til deg?

Lurer han ikke på hvorfor du må ha ny resept så ofte da? Han kan vel umulig vite og godta at du bruker oppimot 30mg pr døgn?

Du må så fort som mulig snakke med legen din om en forsvarlig nedtrappings ordnig, og dette må gjøres veldig forsiktig og over lang tid, ellers er sjansen stor for at du kan få alvorlige konsekvenser! Legen din burde miste lisensen til å foreskrive b-preparater!

jeg håper for din del at du tar rådet om nedtrapping, du vil, når du er ferdig og forhåpentligvis over på sobril, se hvor alvorlig sitivasjonen du er i nå , virkelig er!

Lykke til og husk: IKKE TRAPP DEG NED PÅ EGENHÅND, MEN SØRG FÅR Å HA EN FORSVARLIG PLAN OG GOD STØTTE UNDERVEIS:)

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257952-for-mye-xanor/#findComment-2052570
Del på andre sider

Jeg har også brukt xanor, og som deg ble jeg fort hekta og ikke er det rart, det er ekstremt vanedannende og det preparatet som det er vanskligst å trappe ned, men ikke umulig, jeg ble trappet ned over 2 år, og det gikk ok, nå bruker jeg sobril istede og er kjempe fornøyd med det :)

Blir skremt over at legen din skriver ut så enorme doser til deg?

Lurer han ikke på hvorfor du må ha ny resept så ofte da? Han kan vel umulig vite og godta at du bruker oppimot 30mg pr døgn?

Du må så fort som mulig snakke med legen din om en forsvarlig nedtrappings ordnig, og dette må gjøres veldig forsiktig og over lang tid, ellers er sjansen stor for at du kan få alvorlige konsekvenser! Legen din burde miste lisensen til å foreskrive b-preparater!

jeg håper for din del at du tar rådet om nedtrapping, du vil, når du er ferdig og forhåpentligvis over på sobril, se hvor alvorlig sitivasjonen du er i nå , virkelig er!

Lykke til og husk: IKKE TRAPP DEG NED PÅ EGENHÅND, MEN SØRG FÅR Å HA EN FORSVARLIG PLAN OG GOD STØTTE UNDERVEIS:)

Klem fra

Jeg får ikke legemiddelet av legen min,jeg kjøper det på gata etter at legen min ikke ville la meg stå på xanor i mere enn 8 mnd.Sliter sinnsykt med panikkangst og xanor er det eneste legemiddelet som har virket til nå,men jeg har ikke prøvd sobril.Burde kanskje spørre legen min om hun kan lege en nedtrappingsplan for xanor og deretter sette meg på sobril.I og med att det blir foreslått og gå over til sobril går jeg utifra att dette middelet ikke er like vanedannende

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257952-for-mye-xanor/#findComment-2052773
Del på andre sider

jeia1365380317

Jeg får ikke legemiddelet av legen min,jeg kjøper det på gata etter at legen min ikke ville la meg stå på xanor i mere enn 8 mnd.Sliter sinnsykt med panikkangst og xanor er det eneste legemiddelet som har virket til nå,men jeg har ikke prøvd sobril.Burde kanskje spørre legen min om hun kan lege en nedtrappingsplan for xanor og deretter sette meg på sobril.I og med att det blir foreslått og gå over til sobril går jeg utifra att dette middelet ikke er like vanedannende

Ja det synes jeg apsolutt du skal gjøre, det er jo hun som har satt deg i den sitivasjonen du er i, fra begynnelsen av!

Har du et blandings missbruk eller kjøper du kun xanor?

Om du vil kan vi godt ha litt kontakt utenfor dol? Jeg har selv lang erfaring fra nettop den sitivasjonen du nå er i, og har kommet meg ut av den sitivasjonen og over til å få sobril legalt og livet er herlig nå :)

Her er mail adrs. min, om du ønsker mer privat kontakt og veilednig i det vannvittige hjelpe apparatet jeg tror du vil trenge hjelp av, og da er det godt å ha en ved sin side som vet og kan alle kriker og kroker :)

[email protected]

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257952-for-mye-xanor/#findComment-2053010
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...